افزایش آسم و آلرژی با خوردن فست فود

خوردن فست فود احتمال ابتلا به آسم و آلرژی را افزایش می دهد

دکتر ابوالفضل مظفری در گفت وگو با ایسنا منطقه قم، با اشاره به اهمیت رعایت نکات در کاهش آسم و آلرژی گفت: این بیماران باید بیش از دیگران مراقب سلامتی خود باشند زیرا هر عاملی می تواند دستگاه تنفسی آنها را با مشکل روبرو سازد.

این متخصص ریه افزود: کودکان و نوجوانانی که در طول هفته چندین بار فست فود استفاده می‌کنند در معرض خطر ابتلا به آلرژی هستند و باید خانواده‌ها مراقب سلامتی فرزندان خود در رابطه با نوع تغذیه باشند.

وی استفاده از فست فود را یکی از خطرات جدی در افزایش بیماری‌های آلرژیک برشمرد و تصریح کرد: با پیشرفت جوامع، گرایش مردم به سمت فست فودها افزایش چشمگیری یافته است که علاوه بر چاقی، خطرات دیگری را در رابطه با بیماری‌های تنفسی و آلرژی دارد.

 

مظفری خاطرنشان کرد: باید رژیم غذایی افراد بیمار به گونه‌ای باشد که موجب ایجاد آلرژی و یا تشدید آن نشود به خصوص غذاهای کنسروی و فست فود که دارای مواد نگهدارنده و یا مواد تند است می‌تواند این بیماری‌ها را تشدید کند و سلامت فرد را به مخاطره بیندازد.

وی تعادل در رژیم غذایی را عاملی مهم در سلامت افراد دانست و اظهار داشت: افراد بیمار نیز می‌توانند از غذاهای فست فودی استفاده کنند اما باید تعادل در رژیم غذایی را از یاد نبرند و در کنار تغذیه سالم، در صورت استفاده از دارو مراقبت‌های ویژه را در نظر داشته باشند و کمتر از غذاهای بسته بندی شده و یا فست فود  استفاده کنند.

این را هم بخوان :  مدل مو های کوتاه زنانه 2015

این متخصص ریه یادآور شد: غذاهای سرخ شده نیز مضرات زیادی در بیماری‌های تنفسی دارد همچنین فست فودها ضمن اینکه فاقد مواد مناسب برای بدن هستند بر دستگاه تنفسی تاثیر بدی دارند و می‌توان به جای استفاده از این نوع غذاها به سمت مصرف میوه، سبزیجات و غذاهای سالم حرکت کرد.

مظفری در مورد علائم مهم آلرژی گفت: برخی آلرژی را با سرماخوردگی اشتباه می‌گیرند در حالی که آلرژی علائم عفونی ندارد و حتی در فصل بهار نیز با توجه به گرده افشانی گیاهان نیز به طور موقت در انسان ایجاد می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علائم مهم آلرژی جوش، خارش، تنگی نفس، سرفه های شدید و آبریزش و گلو درد است و باید نکاتی را برای کاهش علائم این بیماری در نظر گرفت.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

رابطه مقعدی

آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟

اینجا به سوالی پرتکرار یعنی آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟ پاسخ دادیم. واقعیت این است که رابطه مقعدی باعث بارداری نمیشود اما نکات مهمی در این باره هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *