به موفقیت برسید

با تظاهر کردن به موفقیت برسید

وقتی پای پیشرفت به میان می‌آید، بهتر است هر از گاهی کار یا هدف بزرگی را انتخاب کنیم. اما وادار کردن دیگران به این که با استخداممان ریسک کنند، مخصوصاً در محیط‌های ریسک‌گریز، کار چندان ساده‌ای نیست.

بعضی‌ها از شیوه‌ی «تظاهر کردن» استفاده می‌کنند اما تظاهر کردن تا کجا می‌تواند کارآمد باشد؟ تفاوت میان وانمود کردن با گمراه کردن و دروغ گفتن چیست؟ بعضی افراد می‌گویند این کار یعنی نپذیرفتن شخصیت خودشان، اما از طرفی باید این نکته را در نظر گرفت که شما به خواست خودتان در حال تغییر و بهبود شخصیت خود هستید.

آن‌چه می‌توانید وانمود کنید را بشناسید: داشتن رفتار حرفه‌ای و متناسب کاری که مدنظرتان است، با دروغ گفتن در مورد تجارب و توانایی‌ها فرق می‌کند و دو چیز کاملاً متفاوت هستند؛ هرگز نباید دروغ بگویید یا بیش از حد بزرگنمایی کنید.

انگیزه‌هایتان را مشخص کنید: وقتی می‌خواهید کاری بزرگ‌تر از توانایی‌تان انجام دهید، بهتر است کمی فکر کنید. برای موفقیت به چیزی بیشتر از علاقه یا حقوق بالا احتیاج دارید و این انگیزه‌ها می‌توانند موجب شوند تصمیمات بد و مخربی بگیرید. اما اگر اشتیاق زیادی برای کار جدیدتان دارید یا حس می‌کنید توانایی موفقیت و پیشرفت در آن را دارید پس باید به تلاشتان ادامه دهید.

 

برنامه‌ریزی کنید: فهرستی از توانایی‌ها و مهارت‌هایتان تهیه کنید؛ دلایلی که باعث می‌شود برای این کار مناسب باشید و نقاطی را که احساس می‌کنید لازم است تقویت شوند هم در نظر بگیرید تا بتوانید تصمیم‌گیرندگان و مسئولان استخدام را مجاب کنید. سپس با نهایت انگیزه و توانایی‌تان این مهارت‌ها و تجارب را به کار گیرید و نگران این نباشید که ممکن است به عنوان دروغگو شناخته شوید.

موفقیت

به خودتان و دیگران حقیقت را بگویید: چه در حال وانمود کردن باشید یا صرفاً با اعتماد بنفس پیش بروید، دروغ گفتن چیزی است که شما را به دردسر خواهد انداخت: با دروغ گفتن مرتکب اشتباهی شده اید که می‌تواند به قیمت از دست دادن کاری که تا این حد برای به دست آوردنش تلاش می‌کنید تمام شود.

این را هم بخوان :  چرا حال اكثر جوان‌ها این روزها بد است؟

هر چه سریع‌تر از مرحله‌ی وانمود کردن رد شوید: در همین حین که تلاش می‌کنید خودتان را در شغل و نقش جدیدتان تثبیت کنید باید برای کسب مهارتی که شغل جدیدتان به آن نیاز دارد هم تلاش کنید: می‌توانید کلاس بروید یا از کسی کمک بخواهید و از مهارت‌هایی که دارید برای تقویت نقاط ضعفتان کمک بگیرید.

به اهدافتان پایبند بمانید: هنگامی که از طریق وانمود کردن، به هدف موردنظرتان رسیدید باید همچنان به تلاشتان ادامه دهید. وقتی کسی به شما اطمینان می‌کند لازم است با او ارتباط برقرار کنید و با تمام قوا به تعهدتان پایبند بمانید چرا که پای آبروی هر دو نفرتان در میان است. بهتر است صادق و خوش‌قلب باشید و به تلاشتان ادامه دهید چرا که این خصوصیات می‌توانند حامیتان باشند و باعث شوند دیگران نیز در صورت بروز مشکلات از شما حمایت کنند.

 

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

بدون تصویر

تست روانشناسی شخصیت زنان (کامل)

یکیروایت دختر ایزدی از اسارت توسط داعشاز موضوعاتی که برای مردان بسیار جذاب است، روانشناسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *