جدال خونین بوفالو با شیر

دو جانور مصمم، یک ساعت در پارک ملی لوانگوای زامبیای جنوبی با هم پیکار کردند و در نهایت هر دو با جراحاتی سنگین صحنه را ترک گفتند.

زمانی که شیر به شکارش چنگ زد و او را گاز گرفت، بوفالو حاضر به عقب نشینی نشد و پاسخ شیر را با شاخهای بزرگش داد.

مت آرمسترانگ فورد، ۲۵ ساله، راهنما و مسئول کمپ که برای شنتون سافاریز کار می‌کند، شاهد این نبرد خونین بود. او می‌گوید این شیر شش ساله، به بیماری پوستی مبتلا بوده و از گروهش دور افتاده است.

آرمسترانگ می‌گوید: “حدود ده دقیقه پس از رسیدن ما، بوفالو توانست خود را از چنگ شیر برهاند، اما به جای فرار همان جا ایستاد. هر دو حیوان به هم زل زده بودند، و از خستگی توان حرکت نداشتند. پس از چند دقیقه استراحت، شیر دوباره به بوفالو حمله کرد و یک نبرد ۱۰ دقیقه‌ای دیگر اتفاق افتاد. این بار هم بوفالو توانست خود را از چنگ شیر برهاند. همین ماجرا برای حدود یک ساعت تکرار می‌شد تا جایی که دو حیوان دیگر نا نداشتند. باقی گله که برای نوشیدن آب آمده بودند، از دور شاهد این نبر بودند.”

سپس یک بوفالوی دیگر به کمک هم‌گله‌ای خود آمد و ضربه‌ای شدید به شیر وارد آورد.

آرمسترانگ فورد می‌گوید: “این اتفاق باعث شد فرصتی که بوفالو برای فرار نیاز داشت برایش پیش آید و سپس به گله‌اش ملحق شد.”

“سپس، شیر خودش را کشان کشان به نزدیکی یک بوته رساند و در آنجا شروع به لیس زدن زخمهایش کرد. هر دو حیوان پس از این مبارزه غرق در خون بودند.”

با وجود موفقیت بوفالو در فرار، شدت جراحات وی به حدی بود که دو روز بعد در مقابل عفونت زخمها تسلیم شد. شیر هم جراحات شدیدی برداشته بود، و دو روز بعد مرد.

آرمسترانگ فورد می‌گوید: “من هرگز چیزی مشابه این را ندیده بودم. معمولاً شیرها به تنهای به شکار بوفالو نمی‌رود. اینکه ما شیر را از قبل می‌شناختیم و او را در دوران شکوهش دیده بودیم، باعث شده بود که اتفاق برایمان بسیار احساسی و تلخ شود. در پایان مبارزه همه خسته شده بودند.”

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

عکس‌های جذاب از زنان در محل کار (اداره و آفیس)

عکس‌های جذاب از زنان در محل کار (اداره و آفیس)

مُدخانه ای زیباو فَشِن تنها مربوط به مهمانی و مراسم نیست. امروزه زنان و مردان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *