رژیم غذایی ضد جوش

چند توصیه درمورد رژیم غذایی که به زیبایی صورت شما کمک می کند

به نقل از Healthline ؛ هیچ شکی در این نیست که رژیم غذایی پر از میوه و سبزیجات به شما کمک می کند که کمری لاغر داشته باشید، اما مطالعات جدید نشان می دهد که این نوع رژیم غذایی در کاهش جوشهای صورت بسیار موثر است. غذاهای سالم بخورید و انوقت خواهید دید که چگونه صورت شما ۲۰ درصد زیباتر شده است. اما این هرگز به معنای جایگزین کردن این رژیم به جای رژیم مراقبتی پوست و یا مراجعه به متخصص پوست، که می تواند دلیل اصلی جوش صورت شما را تشخیص داده و داروهای مناسب را به شما تجویز کند، نیست.

این رژیم غذایی را مصرف کنید:

بیل بری

به نقل از دکتر ایبرتینگ متخصص پوست “این نوع تمشک سرشاراز منابع آنتی اکسیدان است، که باعث کاهش التهاب پوستمی شوند، که خود یکی از دلایل اصلی آکنه است”. در حالیکه بیل بریها گزینه های طلایی هستند پیدا کردن آنها بسیار دشوار است. هرچند اکثر میوه ها و سبزیجات دارای مقادیری از آنتی اکسیدان ها هستند اما تمشکهای آبی منابع فوق العاده ای از انتی اکسیدانها را دارند. دکتر ایبرتینگ می گوید” میوه و سبزیجات بخورید و از دسرها پرهیز کنید”

تنقلات

به گفته دکتر ایبرتینگ تنقلات سرشار از امگا ۳ هستند که گفته می شود التهاب را کاهش می دهند،  اگر چه هنوز مطالعاتی وجود ندارد که یک رابطه مستقیم بین اکنه و امگا ۳ برقرار کند. از نظر علمی امگا ۳ باعث ناپدید شدن التهاب در اطراف غده های چربی می شود، که می تواند همان التهاب صورتی رنگ اطراف اکنه باشد.

این را هم بخوان :  چگونه زندگی شادی داشته باشیم

ماهی

محققان توانایی روغن ماهی را در مقابله با التهاب به عنوان یکی از دلایل اصلی اثبات شده در کاهش بیماری انسداد شریان بر می شمارند. که این توانایی فوق العاده- که به اسید های چرب موجود در امگا ۳ نسبت داده می شود- به این معناست که روغن ماهی می تواند کمک خوبی در معالجه آکنه باشد. ماهی های چرب مانند سالمون و شاه ماهی حاوی مقادیر بسیار زیادی از امگا ۳ هستند، اما مکمل روغن ماهی هم میتواند به شما کمک کند.

خوردن این غذاها را محدود کنید

شیر و لبنیات

مطالعات بسیاری نشان می دهد که شیر بدلیل داشتن هورمونهای مختلف می تواند باعث آکنه شود. گفته می شود که این هورمونها باعث تحریک غده های چربی شده و منجر به جوش می شوند. در کل لبنیات کم چرب، پنیر خامه ای و پنیر محلی هم می توانند باعث جوش شوند.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

رابطه مقعدی

آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟

اینجا به سوالی پرتکرار یعنی آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟ پاسخ دادیم. واقعیت این است که رابطه مقعدی باعث بارداری نمیشود اما نکات مهمی در این باره هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *