خانه / سبک زندگی / سس رژیمی

سس رژیمی

طرز تهیه سس رژیمی

برای این دسته افراد طرز تهیه‌ نوعی‌ سس‌ را آموزش داده‌ایم که یک‌ نوع‌ سس‌ رژیمی‌ محسوب می‌شود.

● مواد لازم‌:

آرد: سه‌ قاشق‌ غذاخوری‌
کره‌: ۱۰ گرم‌
آبلیمو: یک‌ قاشق‌ غذاخوری‌
شیر: ۲۵۰ گرم‌
فلفل‌ سیاه‌: به‌ مقدار لازم‌
نمک‌: به‌ میزان‌ لازم‌

● طرز تهیه‌:

ابتدا کره‌ را داغ‌ کنید و از روی‌ شعله‌ بردارید،پس‌ از این‌ که‌ کمی‌ خنک‌ شد، آرد و شیر را به‌ آن‌اضافه‌ کرده‌ و خوب‌ هم‌ بزنید، سپس‌ دوباره‌ روی‌شعله‌ قرار دهید تا سرخ‌ شود و آنگاه‌ نمک‌ و فلفل‌را هم‌ به‌ آن‌ اضافه‌ کنید. از طرف‌ دیگر در نیم‌ لیتر آب‌ جوش‌، آبلیمو بریزید و در حالی‌ که‌ می‌جوشد، مخلوط آماده‌ شده‌ را در آن‌ بریزید و خوب‌ هم‌ بزنید. سس‌ شما پس‌ از چند دقیقه‌ آماده‌ است‌. البته‌ در صورت‌ تمایل‌ می‌توانید چاشنی‌های‌ سالاد را که‌ به‌ صورت‌ آماده‌ می‌فروشند به‌ آن‌ اضافه‌ کنید.

توصیه:
برای‌ پیشگری‌ از ابتلا به‌ اضافه‌ وزن‌ و چاقی‌ که‌خود زمینه‌ ساز بیماری‌های‌ زیادی‌ است‌، سعی‌کنید مصرف‌ چربی‌ها و روغن‌ را محدود کنید.

چربی‌های‌ گوشت‌ را قبل‌ از پخت‌ کاملا بگیرید، همچنین‌ پوست‌ مرغ‌ و چربی‌های‌ زیر پوست‌مرغ‌ هم‌ مانند چربی‌های‌ گوشت‌ قرمز از نوع‌اشباع‌ شده‌ هستند، و بهتر است‌ آنها را قبل‌ از پخت‌،از گوشت‌ جدا کنید و دور بریزید یا اگر غذایی‌ راسرخ‌ کرده‌اید، چربی‌ اضافی‌ آن‌ را بگیرید.

بهتر است‌ روغن‌ را تا حد امکان‌ فقط یک‌بار تحت‌ حرارت‌ و مورد استفاده‌ قرار دهید، بنابراین‌ هر بار برای‌ سرخ‌ کردن‌، تنها به‌ میزان‌ لازم‌ از روغن‌ استفاده‌ کنید.

این را هم بخوان :  مدل لباس مجلسی 93

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

فواید رابطه جنسی سالم در سلامت جسم و زیبایی پوست

داشتن رابطه جنسی سالم تاثیرات زیادی بر افزایش سطح سلامت بدن و پوست شما خواهد …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً جمع زیر را انجام دهید *