طبخ ماهی سوخاری

طبخ ماهی سوخاری

 ماهی سوخاری

  طبخ ماهی سوخاری

برخی ماهی رو به خاطر بو یا طعم خاصش نمی خورند و برخی هم به خاطر پرزحمت بودن و دود ودم و کثیف کاری که ممکنه موقع سرخ کردن ایجاد کنه (هرچند که میشه ماهی رو هم تمیز و با ارامش سرخ کرد) اما با مزه دار کردن ماهی و سوخاری کردن ان در فر دیگه اون دو مشکل برطرف میشه . اما نکته مهمش برای من اینه که ماهی در روغن سرخ نمیشه ، بنابراین مصرف روغن کمتر به معنی دریافت کالری کمتر خواهد بود , و اگر مایل بودید اون رو جزوغذاهای رژیمی یا کم کالری تون قراربدید .

ماهی های درشت که طعم کمتری دارند مثل ماهی تن و یا ماهی های که کمی خشک هستند و یا گاهی بوی ضخم دارند , یا خوشمزه نیستند با این رسپی خیلی خوب جواب میدن .من از فیله ماهی استفاده کردم چون بدون تیغه و البته خوردنش هم راحت تره . حالا شما با هرنوع ماهیی که میل دارید تهیه کنید .

 طبخ ماهی سوخاری

مواد لازم :

  طبخ ماهی سوخاری

نکته :
به جای پودر سیر میتونید ازیک حبه سیر تازه رنده شده و به جای کورن میل از ارد سوخاری استفاده کنید. اگرمایل بودید کره را حذف کنید و به عنوان غذای کم کالری با کمی سبزیجات پخته میل کنید چون ماهی بردد شده ، و لایه آرد و کورن میل روی ان به اندازه کافی سیر کننده است و نیازی به استفاده از نان یا برنج در کنار غذا نخواهید داشت .

طرز تهیه :
ماهی رو نمک وفلفل بزنید و یک لیموی تازه روی اون بچلونید و یکی دو ساعت در یخچال بگذارید (این قسمت برای مزه دارشدن بیشتر ماهیه و اگر فرصت ندارید حذفش کنید).کره را در ظرف کمی ذوب کنید (من چند ثانیه در مایکروویو گذاشتم ، میتونید روی حرارت یا حتی دمای محیط کمی اون رو اب کنید) . کچاپ و پودرسیر و پیازرنده شده و و نمک و فلفل رو به کره اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب بشن .ظرفتون رو برای اینکار بزرگ و تخت انتخاب کنید(من از ظرف پای استفاده کردم) تا فیله ها راحت در اون جا بشن و تمام مواد جذب اولین تکه ماهی نشه. حالا در ظرف دیگری ارد و کورن میل و پودر پنیر وکمی نمک و فلفل رو مخلوط کنید .

 طبخ ماهی سوخاری  طبخ ماهی سوخاری  طبخ ماهی سوخاری

کف سینی فر رو آلومینیم بکشید و کمی چرب کنید . حالا با کمک دو تاچنگال (که دستتون هم الوده نشه ) یک تکه ماهی بردارید  اول در ترکیب کره و بعد در ترکیب آرد بزنید .

fo2121 fo2122 fo2123

یک چنگال رو آزاد کنید و با اون کمی از ترکیب آرد برداشته روی ماهی بریزید و کمی پرس کنید. حالا تکه ماهی رو بلند کنید و با همین چنگال چند ضربه آروم به اون بزنید تا آرد اضافه اون بریزه . ماهی ها رو در سینی فر چیده و در فر که از قبل روی حرارت 400 درجه فارنهایت یا  200 درجه سانتیگراد گرم کردید قرار بدهید.

fo2124

بیست دقیقه برای پخت و طلایی شدن ماهی کافیست . اگر مایلید که ظاهر ماهی خوش رنگ تر بشه در پنج دقیقه آخر ماهی رو بیرون بیارید و چند قطره روغن زیتون یا هر روغن دیگه ای که دوست دارید روی اون بچکانید و دوباره در فر بگذارید با حرارت از بالا, تا به انداره دلخواهتون طلایی بشه (در پنج دقیقه آخر من حرارت رو از 400 به 425 افزایش دادم) . هیچوقت مواد غذایی رو که پخت کوتاه دارند بدون کنترل در فر رها نکنید ، ارزشش رو داره که در حین پحت کنترل کنید تا به اندازه دلخواهتون برشته و خوش رنگ بشه .

fo2125

با کمی سس مایونز خانگی و چند اسلایس آوکادو و پیاز ترشی به صورت یک ساندویچ خوشمزه میل کنید . یا با لیمو ترش تازه و انواع سبزیجات پخته و یا یک سبزی پلو یا کته خوشمزه در بشقاب سرو کرده نوش جان کنید.

fo2126

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

زن افغانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی یکی از عباراتی است که بسیار جستجو میشود. اگر به دنبال زن افغانی هستید این مطلب را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *