مواد غذایی مفید برای مادران شیرده

در متن زیر 9 ماده غذایی مفید را برای مادران شیرده معرفی می کنیم

منابع امگا۳ بخورید: بهتر است منابع غذایی حاوی امگا۳ در این دوران سهمی در رژیم‌غذایی داشته باشند زیرا دریافت این ماده مغذی به تکامل مغز و سیستم عصبی نوزاد کمک می‌کند، بنابراین منابع آن شامل انواع ماهی به ویژه ماهی آزاد و تن است حداقل ۲ بار در هفته میل کنید.

 آب بنوشید:  بررسی‌ها نشان داده‌ که خانم‌ها در دوران شیردهی به ۳ تا ۴ لیتر آب نیاز دارند و باید حداقل ۲ لیتر آب در روز بنوشند. مصرف انواع مایعات و نوشیدنی‌ها می‌تواند از کمبود آب پیشگیری کند.

 شیر را فراموش نکنید: در دوران شیردهی خانم‌ها به ۳ تا ۴ واحد لبنیات نیاز دارند. این موادغذایی منابع پروتئین، کلسیم، ویتامین D و مایعات هستند. خوردن شیر و ماست به‌ وسیله مادر می‌تواند موادمغذی‌ای را به نوزاد برساند که به روند رشدش کمک می‌کنند.

 

 گوشت بخورید: بهتر است گوشت قرمز بدون چربی میل کنید زیرا نیاز بدن به پروتئین و ویتامین B12  در این دوران افزایش می‌یابد. در ضمن نیاز به انرژی نیز در دوران شیردهی زیاد است به همین دلیل توصیه می‌شود منابع آهن مصرف شوند زیرا دریافت آهن و پیشگیری از کمبود آن تأمین‌کننده انرژی مورد نیاز بدن خواهدبود.

 برنج قهوه‌ای را انتخاب کنید: برنج از موادغذایی‌ای است که انرژی را تأمین می‌کند و حجم شیر را افزایش می‌دهد. البته توصیه می‌شود نوع قهوه‌ای آن را مصرف کنید.

این را هم بخوان :  راز لاغر ماندن زنان

جو را فراموش نکنید: جو از موادغذایی‌ای است که باعث آرامش مادر می‌‌شود و به تولید شیر کمک می‌کند. این ماده غذایی باعث ترشح هورمون اکسی‌توسین می‌شود که در تولید شیر دخیل است، بنابراین خوردن سوپ جو، نان جو و هر غذایی که از جو تهیه شده به شما توصیه می‌شود.

 اسفناج میل کنید: اسفناج از سبزی‌های منبع مناسب ویتامین K ،A  و اسیدفولیک است. در ضمن فیتواستروژن دارد که دریافت آن بافت پستان را تقویت و به روند شیردهی کمک می‌کند. پس بورانی اسفناج را فراموش نکنید.

 آب هویج بنوشید: بررسی‌ها نشان داده‌ که نوشیدن آب هویج قبل از ناهار به تقویت شیردهی و افزایش حجم شیر کمک می‌کند. هویج از سبزی‌های مغذی سرشار از بتاکاروتن و فیتواستروژن‌هاست. به همین دلیل نوشیدن آب آن به روند شیردهی کمک می‌کند و عادت به خوردن آن به خانم‌های شیرده توصیه می‌شود.

 زردآلو را فراموش نکنید: خوردن این میوه به‌خصوص نوع خشک آن برای حفظ تعادل هورمون‌هایی که در روند شیردهی موثر هستند، توصیه می‌شود. به علاوه عادت به خوردن آن به افزایش حجم شیر نیز کمک می‌کند و به دلیل داشتن تریپتوفان، سطح پرولاکتین را در حد مناسب نگه می‌دارد.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

رابطه مقعدی

آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟

اینجا به سوالی پرتکرار یعنی آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟ پاسخ دادیم. واقعیت این است که رابطه مقعدی باعث بارداری نمیشود اما نکات مهمی در این باره هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *