کیک شکلاتی با موس شکلاتی

طرز تهیه کیک شکلاتی با موس شکلاتی

 

طرز تهیه کیک شکلاتی با موس شکلاتی
آماده سازی: ۱ ساعت
مدت انتظار: ۴ ساعت
مجموعاً: ۵ ساعت
کیک شکلاتی
طرز تهیه:
طرز تهیه کیک:
فر را با دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد (۳۲۵ درجه فارنهایت) گرم کنید. یک قالب به قطر ۲۵ سانتیمتر را با کره چرب کنید و روی آن شکر بپاشید.
۲۲۵ گرم شکلات را داخل یک قابلمه روی حرارت ملایم آب کنید و آرام هم بزنید و از روی حرارت بردارید و بگذارید نیمه گرم شود و بعد با ۲۲۵ گرم شکر مخلوط کنید. سپس ۵ عدد تخم مرغ را اضافه کنید هم بزنید. بعد از اضافه کردن هر ترکیب خوب هم بزنید.
نمک و ۱ قاشق غذاخوری وانیل را اضافه کنید هم بزنید سپس آرد را اضافه کنید و هم بزنید. خمیر را داخل قالب بریزید و به مدت ۳۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کاملا مغز پخت شود بعد روی آن را بپوشانید و بگذارید تا درست شدن موس خنک شود.
طرز تهیه موس شکلات:
۱۱۵ گرم کره را داخل یک کاسه متوسط قرار دهید و بعد کاسه را روی یک قابلمه در حال جوش قرار دهید تا کره آب شود. زرده تخم مرغ، یک چهارم پیمانه خامه و وانیل را داخل یک کاسه کوچک مخلوط کنید. به تدریج مخلوط زرده تخم مرغ را به کره آب شده اضافه کنید و هم بزنید.
به طور مداوم به مدت ۶ دقیقه مخلوط را روی قابلمه آب جوش هم بزنید تا به دمای ۶۵ درجه سانتیگراد (۱۵۰ درجه فارنهایت) برسد بعد از روی آب جوش بردارید. شکلات را به آن اضافه کنید تا آب شود و بعد کنار بگذارید.
سفیده تخم مرغ را هم بزنید و با ۱۱۵ گرم شکر داخل یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. یک چهارم مخلوط سفیده تخم مرغ را داخل مخلوط شکلات گرم بریزید و هم بزنید تا مخلوط شوند و داخل باقیمانده سفیده تخم مرغ بریزید.
کیک را به مدت ۶ ساعت یا یک روز داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود. به وسیله یک چاقوی تیز کیک را از قالب جدا کنید. کیک را به یک بشقاب انتقال دهید.
به وسیله یک هم زن برقی سه چهارم پیمانه خامه را داخل یک کاسه متوسط هم بزنید تا به شکل یک کف دربیاید و نوک تیز شود. خامه زده شده را روی کیک پخش کنید و روی خامه رازبری ها را بچینید. ژله را روی رازبری ها بریزید و روی آن ۱٫۵ قاشق چای خوری شکر را پخش کنید و در صورت تمایل با کشمش تزئین کنید.

مواد اولیه :

 
شکلات۲۲۵ گرم (خرد شده)
کره۲۲۵ گرم
شکر۲۲۵ گرم
تخم مرغ۵ عدد
وانیل۱ قاشق غذاخوری
نمک۱/۴ قاشق چای خوری
آرد۳۰ گرم
کره۱۱۵ گرم (تکه تکه شده)
تخم مرغ۴ عدد (زرده و سفیده جدا شده)
خامه۲۳۵ گرم (پر چرب)
وانیل۱ قاشق غذاخوری
شکلات۲۲۵ گرم (خرد شده)
شکر۱۱۵ گرم + ۱/۲ قاشق چای خوری
رازبری۲ فنجان
پودر ژله توت فرنگی۲ قاشق غذاخوری (حل شده در ۱ قاشق غذاخوری آب)
کشمش  
به مقدار لازم (کشمش قرمز بی دانه / اختیاری)
این را هم بخوان :  پای بلو بری
 

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

زن افغانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی یکی از عباراتی است که بسیار جستجو میشود. اگر به دنبال زن افغانی هستید این مطلب را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *