آداب و رسوم ازدواج در کشورهای مختلف

رسم های شگفت‌آور ازدواج در کشورهای مختلف دنیا

مراسم ازدواج همیشه در هر کشوری با تفاوت‌‌هایی نسبت به دیگر کشور‌ها برگزار می‌شود و فرهنگ‌‌ها و ملت‌‌ها و سنت‌‌های دیرین در این‌گونه مراسم بسیار تأثیرگذار هستند. در اینجا به ۹ رسم عجیب ازدواج در کشور‌های گوناگون اشاره می‌کنیم.

ازدواج در کره جنوبی
به گزارش دیلی خبر در شب عروسی جوراب‌‌های داماد را از پایش درمی‌آورند و شروع می‌کنند به کتک زدن او. این سنت به نشانه قوی‌تر کردن داماد برای شروع زندگی است.
در کره عقیده و باور‌های مردمی این است که اگر داماد شب عروسی لبخند بزند بچه‌شان دختر خواهد بود و در شب عروسی اعضای خانواده عروس و داماد بر سرشان آجیل، بخصوص آلو خشک می‌ریزند که اگر عروس آجیل‌‌ها را به چنگ بیاورد فرزندانشان زیاد خواهد شد.

ضمناً پرتاب کردن خرمای خشک قرمز در مراسم عروسی به معنی آرزوی خوشبختی برای عروس و داماد است. براساس سنت‌‌ها پرتاب شاه‌بلوط نماد احترام و خرمای قرمز نمادی از تلاش است.

ازدواج در ژاپن
مراسم عروسی ژاپنی به نام «سان سان کودو» است که از نظر معنای واژه ای، (سه. سه نه بار) معنی می‌دهد. طبق سنت ژاپنی‌‌ها از ۳ فنجان به نام sakazuki استفاده می‌شود که با یکدیگر متفاوت هستند و عروس و داماد باید از آن بنوشند.

عدد ۳ در آئین بودا بسیار مقدس است و به معنی «شادی سه‌گانه» است و ژاپنی‌‌ها معتقدند در طول زندگی مشکلات زیادی ظاهر خواهد شد، اما عروس و داماد باید با وحدت و با روح نشاط و گذشت بر آنها غلبه کنند.

ازدواج در اسکاتلند
یک سنت قدیمی در اسکاتلند وجود دارد که می‌گوید عروس باید پایش در شب عروسی شسته شود. اقوام عروس گرد او جمع می‌شوند و پاهایش را می‌شویند.به گزارش دیلی خبر آنها حلقه یک زن ازدواج کرده را در یک وان پر از آب قرار می‌دهند و معتقدند نخستین کسی که این حلقه را بیابد عروس آینده خواهد بود.

در عروسی‌‌ها به روش قدیمی اسکاتلندی‌ها، داماد سبدی بزرگ از سنگ بر پشتش می‌گذارد و آن را حمل می‌کند و تا زمانی به این کار ادامه می‌دهد تا عروس با لطف و مهربانی او را از این کار بازمی‌دارد. براساس یک سنت حاضران در مراسم عروسی به سر و روی هم رنگ می‌پاشند و چهره‌‌ها را رنگین می‌کنند.

 آنها یک سنجاق سینه را که به جواهرات مزین شده است به سینه عروس می‌چسبانند و پس از پایان مراسم صاحب سنجاق آن را در پتوی نوزاد خود می‌گذارد تا برای کودک شانس بیاورد.

ازدواج در آلمان
دوستان عروس و داماد شبی که مراسم ازدواج برگزار می‌شود، عروس را می‌دزدند تا داماد او را پیدا کند. داماد برای یافتن عروسش به هر کس که کمکش کند نوشیدنی می‌دهد.

در شمال آلمان، شخصی که برای دعوت به جشن و ارائه کارت عروسی به هر خانه‌ای سر می‌زند، اعضای خانواده او را به درون خانه می‌کشانند و با انواع غذا و نوشیدنی از او پذیرایی می‌کنند. در آلمان طبق یک سنت قدیمی، شب پیش از عروسی، دوستان عروس به خانه او می‌روند و با شکستن ظروف در جلوی در خانه مراسم جالبی برگزار می‌کنند.

این را هم بخوان :  عروسی اصیل شیراز

باور بر این است که با انجام این کار عروس در زندگی زناشویی به خوشبختی خواهد رسید. پس از این مراسم، حاضران در خانه عروس پذیرایی می‌شوند. در مراسم عروسی در آلمان مهمانان نان و نمک در جیب خود می‌ریزند تا به این نحو آرزوی خوشبختی برای عروس و داماد کنند.

عروسی در هلند
در عروسی‌‌های سنتی هلند مهمانان نوعی نوشیدنی معروف به اشک عروسی می‌نوشند و در روز عروسی کیسه‌ای پر از شیرینی و آجیل به مهمانان هدیه داده می‌شود که به عنوان پنج نماد عشق، شادی، وفاداری، دارایی و نیرومندی است. عروس و داماد در روز عروسی‌شان سوسن سفید به همراه دارند و این گل نمادی از عشق است که شکوفه‌هایش در فصل بهار روز عروسی را به یاد می‌آورند.

عروسی در قزاقستان
عروس و داماد در قزاقستان نیز به شکل جالبی ازدواج می‌کنند. داماد به گوش عروس گوشواره می‌اندازد و هنگامی‌که عروس به خانه داماد می‌رسد مراسمی به نام Betashar به معنی(تمام شده) برگزار می‌‌کنند که در این مراسم چهره عروس به خانواده داماد نشان داده می‌شود و رقص و آوازی را با آهنگ‌‌های سنتی به راه می‌اندازند.

عروسی در تایوان
در تایوان داماد به عروس ۱۲ هدیه می‌دهد. این هدیه‌ها، شامل کفش، طلا و جواهرات، شکلات و نبات است، سپس عروس به داماد ۱۲ هدیه می‌دهد و برایش تحفه‌‌هایی چون ماهی قرمز در تنگ یا قاشق‌‌هایی از عاج فیل و مزین شده برای خوردن برنج می‌فرستد. این اشیا نماد خوشبختی و آرزوی شیرینی برای آینده عروس و داماد است.

گریه‌‌های عروس‌‌های چینی
شهر Tuija در مرکز چین با جمعیت بیش از ۸ میلیون تن مراسم ازدواج عجیبی دارند. گریه کردن در مراسم ازدواج از سنت‌‌‌های این مراسم محسوب می‌شود. یک ماه قبل از مراسم عروس باید حدود یک ساعت گریه کند. ۱۰ روز پس از مراسم ازدواج عروس دیگر تنها گریه نمی‌کند بلکه مادرش او را در گریه همراهی می‌‌کند، سپس خواهران، خاله و عمه، مادربزرگ به او می‌پیوندند و همگی گریه می‌کنند.

این مراسم با نام «آهنگ گریه در ازدواج» شناخته شده است و با برگزاری این سنت، آینده‌ای شاد را برای زن و شوهر آرزو می‌‌کنند.

در یکی از استان‌‌های چین، عروس پس از مراسم روی مردم آب می‌پاشد تا ارواح شیطانی را بترساند.

ازدواج در کامبوج
در مراسم ازدواج در کامبوج یک دستبند که بر آن گره‌ای قرار دارد به عنوان نماد آرزو‌های خوب بزرگان برای عروس و داماد و خوشبختی برای آنها است.

در مالزی نیز سینی‌‌‌های غذا را با مقداری پول به خانه عروس حمل می‌کنند و در مهمانی نیز تخم‌مرغ‌‌هایی را تزئین می‌کنند و اعتقاد بر آن است که تخم‌مرغ نمادی از باروری است.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *