آغاز فستیوال گاوبازی

 آغاز فستیوال گاوبازی در اسپانیا

فستیوال سن فرمین، بزرگترین جشن گاوبازی سرزمین ماتادورها در پامپلونا آغاز شد.
اولین روز برپایی جشن گاوبازی در پامپلونای اسپانیا، پنج زخمی بر جا گذاشت که یکی از دوندگان بر اثر حمله یکی از این گاوها زخمی شد و سه تن از آنها هم از ترس و اضطراب روانه بیمارستان شدند.
از روز گذشته هزاران ماجراجو از سراسر دنیا خود را به میدان پلازا کونسیستوریال رسانده اند و با جشن و پایکوبی خود را آماده می کنند تا با فرار کردن از دست گاوهای وحشی و کشته و زخمی کردن آنها لذت ببرند.
از نخستین سال برپایی این فستیوال در سال ۱۵۹۱ تا به امروز “سن فرمین” با وجود حوادث تلخ و هولناک و اعتراضات هواداران محیط زیست و حیوانات هنوز محبوبیت خود را حفظ کرده است.
این مسابقات در سه مرحله انجام می شود؛ در ابتدا ماتادور در جلوی گاو ایستاده و آماده نبرد می شود. سپس دو نفر از نیزه داران که

سوار بر اسبهایی با چشمان بسته هستند به میدان وارد می شوند.

سوارکاران پس از آن نیزه خود را در پشت گاو فرو کرده تا با زخمی کردن گاو جریان مسابقه را به نفع ماتادور هدایت نمایند. در مرحله بعد نیز سه نفر دیگر از نیزه داران به گاو حمله می برند تا با زخمی کردن او بر هیجان مسابقه و خشم گاو بیفزایند. سرانجام مرحله پایانی آغاز می شود که در طی آن ماتادور به تنهایی و با یک شنل قرمز و شمشیری در دست وارد میدان می شود تا لحظات آخر عمر گاو زخمی را با نمایشی خونین به پایان رساند.
ماتادور هنگامی که در می یابد گاو توان ادامه مبارزه را ندارد شمشیر خود را از لای پارچه بیرون می روند و در لحظه ای مناسب، هنگام آخرین حمله گاو، شمشیر را به تمامی در میان شانه های گاو تا قلب حیوان فرو می برد.
با به زمین افتادن گاو و شکست او هیات داوری مسابقه نظر خود را در باره بازی اعلام می کند و بسته به کیفیت مسابقه به او دو گوش، یک گوش یا دم گاو را هدیه می دهد که امتیاز گاوباز را نشان می دهد.

این را هم بخوان :  اجرای حکم اعدام 3 سارق در شیراز

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

عکس‌های جذاب از زنان در محل کار (اداره و آفیس)

عکس‌های جذاب از زنان در محل کار (اداره و آفیس)

مُدعکس جدید آنا نعمتیو فَشِن تنها مربوط به مهمانی و مراسم نیست. امروزه زنان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *