از بین بردن پف و کبودی زیر چشم

پف و کبودی زیر چشم و روش های برای برطرف کردن آن


پف و سیاهی زیر چشم بیش از آنکه به نظر بیاید در زیبایی چهره موثر است و راه کارهای موقت مانند شستن صورت با آب سرد و استفاده از محصولات آرایشی مانند کانسیلرها راه حل خلاص شدن از آن نیست ولی در این مقاله می آموزید که چگونه از این مشکل خلاص شوید.

این حلقه های آزار دهنده تیره زیر چشمان من به چه دلیل به وجود آمده اند؟ دلایل بسیاری ممکن است در به وجود آمدن پف و کبودی زیر چشم نقش داشته باشند اما مهم ترین آنها عبارتند از: کافئین، تنباکو، کمبود خواب، از دست دادن چربی زیر چشم،  پاره شدن مویرگ های خونی زیر چشم و افزایش ملانین یا رنگدانه های پوست.

برطرف کردن کبودی زیر چشم

به اندازه کافی بخوابید

خواب کافی یکی از مهمترین و در عین حال ساده ترین روش هایی است که شادابی را به چهره شما باز می گرداند. خواب خوب نه تنها چشمان شما را درخشان تر می کند بلکه در ترمیم سلول های آسیب دیده پوست نیز نقش به سزایی دارد.

از الکل و کافئین دوری کنید

کافئین و الکل باعث می شوند بدن آب از دست بدهد و حلقه های تیره دور چشم بیش از پیش نمایان شوند.

از محصولات روشن کننده پوست استفاده کنید

اگر تیرگی زیر چشمان شما به دلیل مقدار زیاد ملانین پوست باشد، بهتر است از کرم هایی که حاوی مواد روشن کننده پوست از قبیل رتینول،  هیدروکینون، اسید کوجیک، چای سبز، ویتامین C و یا سویا هستند استفاده کنید. برای استفاده بهینه از این کرم های روشن کننده، پس از مصرف آنها از قرار گرفتن زیر نور خورشید پرهیز کنید و از کرم های ضد آفتاب با SPF 30 به بالا استفاده نمایید.

از پرکننده های (فیلرها) تزریقی استفاده کنید

با متخصص پوست خود در رابطه با استفاده از فیلر ها مشورت کنید. اگر کبودی زیر چشم شما به دلیل پارگی مویرگ های زیر چشم پدید آمده باشند، پر کننده های حاوی ویتامین K می توانند مشکل شما را برطرف کنند.

 

از لیزر و ویتامین K کمک بگیرید

لیزر با از بین بردن مویرگ های پاره شده زیر چشم می تواند حلقه های تیره زیر آن را کاهش دهد. همچنین محصولات بهداشتی حاوی ویتامین K در برطرف کردن این مشکل نقش به سزایی دارند.

از کانسیلر های روشن تر استفاده کنید

استفاده از کانسیلرهایی که یک درجه از پوست شما روشن تر هستند مخصوصا آنهایی که SPF 15 یا بالاتر دارند به شما کمک می کنند که تیرگی های زیر چشم را بپوشانید و در عین حال از پوست نازک زیر چشم محافظت کنید. اگر پوست شما چرب است از کانسیلر های بدون چربی استفاده کنید.

این را هم بخوان :  محصولات جالب وان حمام

 

برطرف کردن پف زیر چشم

به اندازه کافی بخوابید

خواب کافی همانقدر که در برطرف کردن کبودی زیر چشم اهمیت دارد در از بین بردن پف زیر چشم هم موثر است. سعی کنید ۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه داشته باشید. اگر دچار بی خوابی هستید برای رفع مشکلتان به این مقاله مراجعه کنید: بی خوابی و ۱۱ روش برای داشتن یک خواب خوش شبانه‎

مایعات مناسب بنوشید

تامین آب مورد نیاز بدن یکی از عوامل مهم داشتن پوستی صاف تر و یکنواخت تر است. مصرف روزانه مایعات سالم مخصوصا آب تیرگی و پف زیر چشم را کاهش می دهد.

مصرف نمک را کم کنید

نمک باعث می شود آب بیشتری در سلول ها ذخیره شده و پوست حالت خمیری و افتاده به خود بگیرد. شما می توانید با کم کردن میزان نمک در وعده های غذایی خود از این حالت جلوگیری کنید تا بدن آب مضاف بر نیاز خود را دفع کند.برای شروع کم خوری نمک، موادغذایی فراوری شده را از رژیم غذاییتان حذف کنید.

از کمپرس سرد استفاده کنید

استفاده از کمپرس سرد برای رفع پف زیر چشم توسط بسیاری از متخصصین پوست توصیه می شود. یکی از متخصصان پوست فلوریدا توصیه میکند که کیسه چای سبز سرد شده را بر روی چشمان خود قرار دهید و متخصص دیگری از واشنگتن قرار دادن ورقه نازک خیار و هویج سرد شده بر روی چشم را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه توصیه می کند. هر دوی این روش ها مانند قرار دادن ژل های مخصوص چشم می توانند تاثیر به سزایی در رفع پف زیر چشم داشته باشند.

استفاده از فیلرها

استفاده از پرکننده ها یا فیلرها زمانی موثر است که پف زیر چشم در اثر از بین رفتن کلاژن و ماده ارتجاعی پوست پدید آمده باشد. در این مواقع متخصص پوست می تواند با تزریق فیلر پف زیر چشم را کاهش دهد.

به یاد داشته باشید که اگرچه راه حل های ذکر شده باعث بهبود تیرگی و پف زیر چشم شما می شوند ولی بهترین و ساده ترین راه داشتن چشمانی درخشده لبخند زیبای شماست، پس لبخند زدن را فراموش نکنید!

 

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

زن افغانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی یکی از عباراتی است که بسیار جستجو میشود. اگر به دنبال زن افغانی هستید این مطلب را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *