اسفناج و هویج در سوپ کودکتان نریزید

استفاده از مواد غذایی حاوی نیترات مانند اسفناج و هویج در سوپ کودکان توصیه نمی شوند

 این متخصص تغذیه اثرات زیان بار نیترات  به دو دسته مستقیم و غیرمستقیم قابل تقسیم است که اثر مستقیم آن در ترکیب با پروتئین و اسیدهای آمینه باعث ایجاد نیتروزآمین شده که خود عامل ابتلا به سرطان است و اثر غیرمستقیم آن تبدیل به نیتریت و بروز مسمومیت می‌شود.
 
وی افزود:« وجود نیترات زیاد در آب و غذا باعث افزایش نیتریت بزاق انسان و تخریب ویتامین A وC در بدن می‌شود.»
 
این متخصص تغذیه با اشاره به مواد غذایی که موجب تجمع نیترات در بدن می‌شوند، گفت:«سبزیجاتی مانند هویج و اسفناج که خود حاوی نیترات هستند از این جمله‌اند از این رو بهتر است در سوپ کودکان استفاده نشوند.»
 
دکتر تصریح کرد:«نیترات موجود در این سبزیجات طی ماندن در سوپ کودکان به نیتریت تبدیل شده و این نیتریت با هموگلوبین خون نوزاد ترکیب و باعث تولید نوعی آنزیم خطرناک در بدن کودکان و ابتلای آن‌ها به مسمومیت می‌شود.»
 
ایشان اظهار كرد:« استفاده از آب فاضلاب در آبیاری کشتزارها، استفاده از کودهای شیمیایی که به طور معمول در کشور ما مصرف آن رایج است و همچنین رشد گیاه در خاک‌هایی که فاقد عنصر مولیبدن باشد از علل تجمع نیترات در گیاهان است.»
 
نشست فاضلاب‌های شهری و انسانی به سفره‌های آب زیرزمینی و استفاده از آب‌های آلوده به منظور استفاده‌ انسانی نیز می‌تواند موجب افزایش ورود نیترات به آب شرب مردم شود.

این را هم بخوان :  زیباترین مدل دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

رابطه مقعدی

آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟

اینجا به سوالی پرتکرار یعنی آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟ پاسخ دادیم. واقعیت این است که رابطه مقعدی باعث بارداری نمیشود اما نکات مهمی در این باره هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *