اظهارات روحانی در مورد ماهواره و فیسبوک

اظهارات تامل برانگیز روحانی در مورد ماهواره و فیسبوک

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در مراسم پایانی چهارمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص ماهواره و شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک مطالب عجیب و قابل تاملی را عنوان کرد که به نظر می رسد بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت .

روحانی با بیان اینکه چرا به جوانان اعتماد نداریم گفت: « فکر می‌کردیم اگر ویدئو وارد کشور می‌شد، ایمان جوان‌ها پَر می‌زد، سال‌های اول انقلاب دغدغه ما این بود که مبادا یک دستگاه ویدئویی وارد کشور شود، چون اگر وارد کشور شود و با سیمی به تلویزیون وصل شود، دیگر چگونه ایمان برمی‌گردد و هویت‌ها را حفظ می‌کنیم. دیدیم آمد و به همه خانه‌ها رخنه کرد و بر ایمان‌ جوان‌های‌مان نه تنها اثر منفی نگذاشت بلکه بر حضور آنها در مساجد و تظاهرات انقلابی و راهپیمایی‌ها بیشتر شد و به جبهه دفاع از کشور رفتند و افتخار آفریدند »

روحانی در ادامه در اظهارات عجیبی درباره ماهواره گفت : « غصه دیگری شروع شد که با ماهواره‌ها چه کنیم اگر خدای نکرده تلویزیون‌مان با دیش مخفی و آشکار، شبکه دیگری را بگیرد، در جوانان ایرانی چگونه ایرانیت و اسلامیت می‌ماند. آمدیم و در پشت بام‌ها و بالکن‌ها با آن مبارزه کردیم، اما تاثیری نداشت اما نه ایمان مردم پر زد و نه هویت مردم از دست رفت »

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با تمجید از فیسبوک گفت : « دنیای ارتباطات و اطلاعات دنیای عجیب و غریبی است و در هر دقیقه یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر لایک را در فیسبوک شاهدیم و علاوه بر آن نیز تنها در گوگل در هر دقیقه ۲ میلیون نفر از این سرویس استفاده می‌کنند و همچنین در هر دقیقه ۷۰ ساعت فیلم وارد یوتیوب شده و در همان زمان یک میلیون و سیصد هزار نفر این فیلم را یا می‌بینند یا دانلود می‌کنند و این به معنای یک تحول بزرگ در دنیای امروز است »

این را هم بخوان :  آسایش باور نکردنی در آسایشگاه

روحانی با همین اظهارات سراغ موضوع اینترنت و شبکه های همچون وایبر وی چت و…. رفته و می گوید :« امروز ظاهرا غصه دیگری برپا شده و آن اینکه با اینترنت و جوان کاربر و ایمیل و موبایل و نسل سوم و چهارم چه کنیم. من به همه دوستان عرض می‌کنم به جوان‌ها اعتماد کنیم، به نسل جوان اعتماد کنیم. جوان‌های ما با فطرتی پاک هستند و ایران‌شان را با همه وجود دوست دارند و به اسلام و خاندان ائمه و اهل بیت عشق می‌ورزند. فطرت‌شان پاک است و حالا گوشه‌ای، روزی، ماهی یا سالی خطایی شد، می‌شود آن را برگرداند و قابل برگشت است که هم انسان تواب است هم خداوند توبه را می پذیرد »

1bbc(1) 2(566)(1) 3(486)(1) 4(393)(1)

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

یک نظر

  1. جوابی ندارم جز اینکه بگویم روحانی متشکریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *