اظهارات مجری آمریکایی بعد از سفر به ایران

اظهارت جالب مجری مشهور آمریکایی بعد از سفر به ایران

استیو کرافت پس از سفری که به ایران داشته است در برنامه «60 دقیقه» که از شبکه سی‌ بی‌ اس ایالات متحده پخش می‌ شود درباره موضوعی که نام آن را برنامه سلاح هسته‌ ای ملی ایران گذاشته بود صحبت کرد.

582568_398

وی در این برنامه می‌ گوید: مردم ایران متقاعد هستند که کشورشان به دنبال سلاح هسته‌ ای نیست. آنان به بمب هسته‌ ای هیچ اعتقادی ندارند و هیچ کسی را ندیدم که معتقد به ساخت بمب هسته‌ ای باشد. در ضمن رهبر معظم ایران نیز در فتوایش این مسئله را مخالف مذهب این کشور دانسته.

کرافت در ادامه، رئیس جمهور ایران حسن روحانی را به خاطر عمل‌ گرا بودن در متوقف کردن تمام بد حرف زدن‌ ها ستایش می‌ کند. در سال 2007 نیز اسکات پِلی در مصاحبه‌ ای با محمود احمدی‌ نژاد وی را با عناوین «فساد ناپذیر و فروتن» ستایش کرده بود.

در بخشی از این برنامه، مجری از کرافت پرسید که آیا وقتی در کشور دشمن به سر می‌ بردی نمی‌ ترسیدی؟ گفت: نه، اینجوری نیست. درست مثل رفتن به یک پایتخت بین‌ المللی بزرگ بود. ما فقط دو نفر نظامی رو در شهر دیدیم. هیچ پلیسی، هیچ اسلحه‌ ای در کار نبود. شهری بسیار آرام را دیدیم.

کرافت حتی سیستم رفاه اجتماعی مردم ایران را اینگونه فریاد زد: فقر بسیار کمی بود… ایرانیان شبکه ایمنی بسیار بزرگی دارند. دولت یارانه خوبی به مردم می‌ دهد که در زمان سختی به کمکشان می‌ آید.

چارلی رز، یکی از مجریان برنامه از کرافت پرسید: آیا در بین ایرانیان گرایشی به سمت آمریکا وجود داشت؟ کرافت در حالی سعی می‌ کرد جملاتش را محکم بگوید گفت: به نظرم این مسئله در بین ایرانیان وجود داشت. آن‌ ها نگاه بسیار دوستانه‌ ای به غرب دارند. اگر با ایرانیان راجع به سیاست خارجی ایالات متحده صحبت کنید به شما خواهند گفت «ما با سیاست خارجی آمریکا مشکل داریم اما با مردم آمریکا هیچ مشکلی نداریم. می‌خواهیم که غربی‌ها را ببینیم». من فکر می‌ کنم مردم ایران از انزوا ناراحت و خسته هستند و حقیقتا خواستار جنگ نیستند.

این را هم بخوان :  مچاله کردن پورشه

کرافت در پاسخ به سوال یکی از مجریان برنامه راجع به نظر مردم ایران درباره توافق هسته‌ ای میان ایران و 1+5 گفت: به نظر من مردم ایران به این قضیه امیدوار و خوش‌بین هستند که یک اتفاقی خواهد افتاد. چیزی که برایم خیلی جالب بود این بود که مردم ایران متقاعدند که کشورشان به دنبال بمب هسته‌ ای نیست.

582569_300

کرافت همچنین افزوده است: به نظر من تحریم‌ ها به ایرانیان آسیب زده است اما آنان همچنان آماده‌اند تا چیزهای بیشتری را برای داشتن برنامه هسته‌ ای به قول خودشان صلح‌ آمیز قربانی کنند زیرا نمی‌ خواهند زیر بار حرف زور بروند.

در همین حین مجری برنامه از وی می‌پرسد: با اینکه به گفته رئیس جمهور اوباما تحریم‌ های ما فلج‌ کننده و بی‌ سابقه بوده است و به ایران صدمات اقتصادی زیادی زده است اما شما چنین چیزی در خیابان‌ های تهران ندیدید؛ درست است؟

کرافت در پاسخ گفت: نه، نه، نه، اوضاع اقتصادی مردم از سال 2008 تا کنون خیلی بد شده و نرخ تورم روی 30 درصد است اما مردم گرسنه نیستند. ایرانیان بنزین دارند، ماشین‌ها همه جا هستند و هیچ بازاری رو خالی از جمعیت نمی‌ بینید.

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *