اعتراض زنان ترکیه

کمپین اعتراضی زنان ترکیه بر علیه مردان

آیا شما نیز با چنین پدیده‌ای مواجه بوده‌اید؟

اگر شما یک زن هستید که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنید، این امکان وجود دارد که با این مشکل پیش‌تر برخورد کرده باشید: مردی که کنار شما نشسته، پاهای خود را با بی‌خیالی تمام، آنچنان از هم باز کرده که دیگر جایی برای نشستن شما باقی نمانده است.

اعتراض زنان ترکیه

برخی از زنان ترکیه آنقدر از این رفتار مردان این کشور به تنگ آمده‌اند که کمپینی آنلاین علیه این رفتار مردان به راه انداخته‌اند تا به نوعی مردان را خجالت زده کنند و آن‌ها نیز دست از این کار بردارند. این کمپین با هشتگی به زبان ترکی به معنای «بازکردن پا‌هایت را متوقف کن» و «جای من را اشغال نکن» در شبکه‌های مجازی در حال داغ شدن است، تا جایی که این هشتگ نه تنها در ترکیه بلکه در نقاط مختلف دنیا جزء پرکاربرد‌ترین هشتگ‌ها شده است.

اعتراض زنان ترکیه

برخی از زنان حتی عکسی‌هایی نیز از مردانی که این رفتار نادرست را در وسایل نقلیه عمومی از خود نشان می‌دهند و تجربه‌های شخصی خود در این رابطه منتشر کرده‌اند. برخی از این زنان حتی این تصاویر را پرینت گرفته و در وسایل نقلیه عمومی چسبانده‌اند.

اعتراض زنان ترکیه

اما نظرات کاربران ایرانی پیرامون این موضوع چه بوده است؟

 

سحر: بارها تو تاكسى با اين مشكل مواجه شدم
يا مجبور شدم اونقدر خودم رو جمع كنم كه آخرش تمام عضلاتم درد ميگرفت، يا زودتر از مقصد پياده شدم
يكى دوبار هم كه خيلى محترمانه تذكر دادم با آنچنان رفتارهاى توهين آميز و القاب شرم آورى روبرو شدم كه از شدت ناراحتى فقط بغضم رو كنترل ميكردم
اينجور افراد وقتى رسوا ميشوند براى پنهان كارى كثافت كارى خودشون شروع به توهين و استفاده از كلمات بيشرمانه اى ميكنند تا جلوى بقيه سرنشينان وانمود كنند كه به اصطلاح كرم از خودته
تنها راه حل من در حال حاضر فقط نشستن در صندلى جلو مى باشد و بس

مژگان: در تاکسی های ایران تاره باید “سنگینی هیکلت را از روم بردار” را هم بهش اضافه کرد

شیدا: عالیه واقعا. من تنها کاری که تونستم برای حفظ حریمم انجام بدم این بود که همیشه یک سوزن ته گرد تو کیفم دارم که اینجور مواقع اگر طرف به عمد بخواد اذیت کنه بدون اینکه بفهمه سوزن رو دستم میگیرم. به محض برخورد خودش رو جمع کنه. راستش یک بار مجبور به استفاده اش شدم که خیلی عالی جواب داد، طوری که طرف کلا بدون اینکه بتونه اعتراضی کنه زودتر پیاده شد :) )))))

این را هم بخوان :  سورپرایز ستارگان با هدایای ویژه

سمانه: به نظرم این فقط مشکل خانوما نیست بارها دیدم اقایی که بغل دست همچین کسی نشسته بهش گفته جمع بشینه ، جا کمه. این مشکل رعایت نکردن حقوق دیگرانه.

هما: واسه من اتفاق افتاده برخورد کردم. اگه برخورد نکنی فکر میکنن خوشت اومده.

شیما: من 31 سال از عمرمو ایران بودم و الان 5 ساله امریکا هستم و می بینم این مساله در ایران و اینجا اصلا قابل مقایسه نیست. در ایران مثلا از هر 5 باری که سوار وسیله نقلیه عمومی می شدی 3 یا 4 بار اتقاق می افتاد، اینجا در 5 سال، یک بار برای من اتفاق افتاده، تازه طرف هم امریکایی نبود، بلکه مسافر بود. چون راه طولانی بود، بعدا اینو بهم گفت. واسه این می گم ایران با کشوری مثل امریکا یا کشورهای غربی اصلا قابل مقایسه نیست.

مازیار: من یه پزشکم. یه دفعه داشتم از شیفت شب بر می گشتم. نشسته بودم توی تاکسی گیج و منگ …. چشمتون روز بد نبینه یه دفعه با صدای جیغ و فحش های خانوادگی خانم بغل دستی از خواب پریدم. تا موقع رسیدن به مقصد از ترس می خواستم از پنجره ماشین بپرم بیرون ! من کاملا قبول دارم که متاسفانه بعضی مردان (نه همه) جهان سوم ( نه فقط ایران) خیلی رفتار ناشایست و نا مناسبی با خانم ها دارن ولی این دلیل بر عقده گشایی های برخی خانم ها علیه جنس مذکر نیست.

رادین: هفت الله اکبر مردای ایرانی تو تاکسی و مکانهای عمومی همچین گشاد میشینن که ژولیوس سزار موقعی که حتی باد فتق هم داشت انقدر گشاد نمیشست

حجت: اونجا ترکیست :) ) تو کانادا اینجوری کنار یه خانم تو اتوبوس بشینی، مادرتو با آرنولد میفرستن ماه عسل

فرزانه: ما هم ضمن اعتراض از اين به بعد عكس مي گيريم.

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

یک نظر

  1. به نظر من در ايران نيز مثل تركيه بايد چنين جنبشي بر پا شود،چون براي هر خانمي كه در ايران از وسايل نقليه عمومي استفاده ميكند اين مشكل بدون شك بارها وبارها اتفاق افتاده است،و بسيار مساله زشت و ناگواري هست،حتي به نظر من اين موضوع بايد در رسانه هاي عمومي مثل صداو سيما به طور جدي مطرح شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *