اولین شاسی بلند رولز رویس

اولین شاسی‌بلند رولز-رویس تا سال ۲۰۱۷

میهن صنعت: فرآیند طراحی اولین شاسی‌بلند رولز-رویس ادامه دارد؛ خودرویی که احتمالاً در نهایت قیمتی در حدود 330 هزار دلار خواهد داشت…

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مطابق گفته گیلس تیلور، رئیس طراحی رولز-رویس، این شرکت در حال پیشبرد پروژه یک شاسی‌بلند سوپرلوکس است:

در مرحله ارزیابی اولیه طرح‌ها هستیم. هنوز به یک شکل سه‌بعدی و بخش‌های کامل یک طراحی نرسیده‌ایم.

Rolls-Royce-500x270

به نقل از پدال تیلور همچنین این گفته را که پروژه شاسی‌بلند، ماهیت برند رولز رویس را زیر سؤال می‌برد، قبول ندارد. وی همچنین اضافه می‌کند:

من علاقه زیادی به کاربردی‌بودن دارم. من به دنبال ساخت یک خودروی کاملاً کاربردی هستم. یک خودروی منحصربه‌فرد، نه یک کراس‌اور با سقف شیب‌دار، بلکه یک شاسی‌بلند مناسب.

دیگر منابع از رولز رویس، این پروژه را با عنوان «تا حدودی مرسدس GLK++» تعریف می‌کنند و قیمتی در حدود ۳۳۰ هزار دلار برای آن پیش‌بینی می‌کنند. مدل جدید، احتمالاً بیشتر عضوی از خانواده گوست خواهد بود تا یک بازسازی از فانتوم.

Rolls-Royce_SUV_Rendered_03-500x333

مدل آفرود رولز-رویس تا اواخر سال ۲۰۱۷ در بازار خودرو ظاهر نخواهد شد. البته این زمان، فاصله زیادی با عرضه شاسی‌بلند بنتلی نخواهد داشت. تیلور همچنین در مورد روند توسعه طراحی داخلی نسل جدید مدل‌ها رولز رویس صحبت کرده است:

کلمات کلیدی در آینده، «منحصر به فرد» و «مدرن» هستند. مؤلفه‌های کنونی کابین حفظ خواهند شد؛ امّا در همین حال، طراحی لوکس و راحت از یاد نخواهد رفت. منظور ما از این حرف‌ها، «خودنمایی» نیست.

Rolls-Royce_SUV_Rendered_02-500x294

تیلور اشاره می‌کند که با توجه به احیای دوباره برند در سال 2003، پایگاه مشتریان رولز رویس تغییر کرده است و در حال حاضر، بازار چین اهمیت بیشتری برای این خودروساز بریتانیایی پیدا کرده است:

بسیاری از مشتریان ما اکنون از میان سرمایه‌داران چینی‌اند که انسان‌هایی خودساخته، باهوش و با روحیه‌ای جوان هستند. آن‌ها ممکن است سن و سالی در حدود ۳۰ سال داشته باشند و در عین‌حال اهمیت زیادی به اصالت، میراث چین و اعتبار می‌دهند.

تمام خودروسازان سرعت تقاضای بازار چین برای شاسی‌بلندها را پیش‌بینی کرده‌اند. این موضوع به خاطر رشد مقبولیت بی‌سروصدایی است که این کلاس خودروها در سال‌های گذشته در چین داشته‌اند. همین امر باعث شده تا ارائه شاسی‌بلند رولز رویس و توسعه این برند متعلق به ب‌ام‌و متقاعد کننده باشد.

Rolls-Royce_SUV_Rendered_01-500x375

در این رابطه، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این بوده که شاسی‌بلند جدید رولز رویس از پلتفرم مدل آینده هفت صندلی ب‌ام‌و، یعنی X7، استفاده خواهد کرد. در هرحال، آنچه که مشخص است، این است که ب‌ام‌و در حال آماده‌سازی یک ساختار مناسب از فولاد، آلومینیوم و فیبرکربن همراه با پلاستیک تقویت‌شده برای مدل‌های جدید گوست و خانواده سری ۹ است.

Rolls-Royce_SUV_Rendered_04-500x281

این ساختار جدید در نمایشگاه اخیر پکن رونمایی شد که در کانسپت ب‌ام‌و ویژن فیوچر لوکس به کار رفته بود. این کانسپت نیز همانند فانتوم از لولای عقب برای درهای عقبی استفاده کرده تا ورود و خروج به داخل خودرو آسان تر شود.

برنامه رولز رویس برای چهار سال آینده

در فاصله 4 ساله تا سال 2018، خط تولید رولز رویس کاملاً شکل جدیدی به خود خواهد گرفت و مدل‌های جدیدی از گوست، فانتوم و بازسازی‌های مبتنی بر آن و البته یک شاسی‌بلند در برنامه توسعه کمپانی قرار دارند. زمان‌بندی این تغییرات به صورت زیر است:

1955344362966322832-500x259

فیس‌لیفت گوست – 2014

این مدل که در ماه فوریه در نمایشگاه اتومبیل ژنو رونمایی شد و به زودی در همین امسال به بازار عرضه خواهد شد، دارای ظاهری بسیاری مدرن و امروزی است. همچنین برای این مدل آپشن بسته رانندگی دینامیک درنظر گرفته که حالت اسپورتی بیشتری برای خودرو ایجاد خواهد کرد.

Rolls-Royce-Phantom-500x319

فانتوم جدید – 2017

کارهای اولیه جایگزینی این مدل ۱۱ ساله سالون سوپرلوکس انجام شده و طراحی اولیه نسخه‌های کوپه و کابریولت بر مبنای فانتوم در استودیوی طراحی گودوود (Goodwood) انجام گرفته است. احتمال استفاده از ساختار جدید فیبرکربن و آلومینیومی ب‌ام‌و طرح i در این خودروها بسیار زیاد است.

Rolls-Royce-Engine-V12-500x332 rolls-phantom_0-500x331

شاسی‌بلند جدید – ۲۰۱۷

شاسی‌بلند رولز رویس بر اساس گفته‌های سرپرست طراحی کمپانی، گیلس تیلور، یک خودروی آف‌رود کاربردی و مناسب خواهد بود و آن را نباید یک کراس‌اور با سقف شیب‌دار دانست. این خودرو، احتمالاً بخشی از نسل دوم خانواده گوست است که اول از همه به نمایشگاه‌های خودرو خواهد آمد.

Rolls_Royce-500x279

گوست جدید- 2018

ساختار فیبرکربنی بهینه‌سازی شده ب‌ام‌و که در نمایشگاه پکن به نمایش گذاشته شد، به احتمال زیاد برای نسل بعدی خانواده گوست استفاده خواهد شد. این پلتفرم جایگزین ساختار فولادی کنونی می‌شود که به صورتی ضعیف بر اساس آنچه که در سری ۷ استفاده می‌شود، طراحی شده است.

این را هم بخوان :  چگونه شب ها به راحتی بخوابیم؟

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *