بهترین شهرهای دنیا برای سفر

بهترین شهرهای دنیا برای سفر

لیستی از بهترین شهر های دنیا برای مسافرت سال 2014

هر ساله سایت TripAdvisor یک لیست از بهترین شهرها برای سفر بر اساس نظرات کاربرانش منتشر می کند.

1. استانبول، ترکیه

بهترین شهرهای دنیا

استانبول محل تلاقی دو قاره آسیا و اروپا در صدر بهترین مقصدها برای سفر قرار گرفته است.

2. رم، ایتالیا

بهترین شهرهای دنیا

در پله دوم شهرهای منتخب برای سفر در سال 2014 شهر رم قرار گرفته است. شهر رم یک شهر تاریخی با محل های دیدنی بسیاری است که حتما باید چند روز را برای بازدید از همه جاهای دیدنی آن در نظر داشته باشید.

3. لندن، انگلیس

بهترین شهرهای دنیا

لندن پایتخت کشور انگلستان و بریتانیا و همچنین بزرگترین ناحیه شهری از نظر مساحت در اروپا است. این شهر که در کنار رود تیمز قرار دارد قدمتی دو هزار ساله دارد و تاریخ ساخت آن به دوران روم باستان برمی‌گردد. شهر لندن ساختار اداری بسیار معروفی دارد و بارها میزبان بازیهای المپیک تابستانی نیز بوده است. این شهر قدیمی ساختمانهای بسیار زیبایی دارد و جمعیت بسیار زیادی از فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف را در خود جای داده است. لندن چهار مکان باستانی مهم دارد: این مکان‌ها در منطقه وست‌مینستر قرار گرفته‌اند. (الف) کلیسای باستانی مارگارت. (ب) برج لندن. (پ) روستای گرینویچ. (ت) کاخ و باغ سلطنتی.

4. بیجینگ، چین

بهترین شهرهای دنیا

بیجینگ یا پکن، پایتخت جمهوری خلق چین و یکی از کهن ترین شهرهای جهان است که قدمتی سه هزار ساله دارد. آب و هوای اقلیمی گرم و نیمه مرطوب و وجود جاذبه های بسیار در این شهر مانند دیوار بزرگ چین باعث شده تا این شهر به یکی از قطب های توریستی جهان تبدیل شود. یکی دیگر از جاذبه های گردشگری پکن، میدان معروف تیان آنمن (Tiananmen) است. این میدان، یادآور انقلاب کمونیستی جمهوری خلق چین است. در اطراف تیان آنمن تالار بزرگ خلق، چندین یادواره انقلاب و موزه انقلاب و تاریخ قرار گرفته اند. شهر پكن مركز خطوط ارتباطي و حمل و نقل هوايي راه آهن و آزاد راههاي زميني كشور محسوب شده و در عين حال بزرگترين مركز علوم و فنون پيشرفته و مدرن در چين مي باشد. علاوه بر این در شهر پکن بالغ بر 13000 مرکز خرید وجود دارد و خیابان وانگ فو جينگ (Wangfujing) در زمره محبوب ترین فروشگاه های شهر است.

5. پراگ، جمهوری چک

بهترین شهرهای دنیا

جمهوری چک کشوری واقع در اروپای مرکزی و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. شهر پراگ به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر جمهوری چک تنها شهر اروپایی است که هنوز آثار و بناهای قرون وسطی در آن دیده می شود. یکی از جذابیتهای این شهر بنا شدن آن بر روی رودخانه ولتاوا است. پراگ دارای آب و هوای معتدل اقیانوسی بوده و از این رو دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد است.

این را هم بخوان :  خلق آثار هنری مشهور با اشیاء کوچک

6. مراکش، مراکش

بهترین شهرهای دنیا

شهر مراکش پایتخت کشور مراکش در شمال غربی آفریقا است. نام مستعار این شهر به دلیل قرمز بودن ساختمانهای آن شهر قرمز یا حمرا است. این شهر به دلیل دارا بودن بافت زیبا و قدیمی یکی از جاذبه های توریستی جهان به حساب می آید. یکی از دیدنیهای قابل توجه این شهر تعداد بسیار زیاد زنهای موتور سوار است که جلب توجه می کند.

7. پاریس، فرانسه

بهترین شهرهای دنیا

پاریس پایتخت کشور فرانسه و همراه با لندن و توکیو و نیویورک از ابرشهرهای جهان به حساب می آید. این شهر بزرگ اقتصادی دنیا که به دلیل وجود درختان زیادی در آن سرسبزترین شهر اروپا است، دارای تعداد بسیار زیادی جاذبه های توریستی است و رودخانه سن را در میان خود دارد که هرساله تعداد 45 میلیون توریست را در خود جای می دهد. خیابان شانزلیزه و برج ایفل از بزرگترین دیدنیهای این شهر هستند.

8. هانوی، ویتنام

بهترین شهرهای دنیا

شهر هانوی پایتخت کشور ویتنام است که به دلیل آب و هوای بخصوص و ساختمانهای با معماری ویژه و درختان سرسبز به یکی از شهرهای توریستی جهان تبدیل شده است. رستورانهای فراوانی در این شهر وجود دارد که شما را با غذاهای خاص و خوشمزه شان مجذوب خود می کنند. انواع بافندگی و مجسمه های زیبا از صنایع دستی این شهر به حساب می آید.

9. سیم ریپ، کامبوج

بهترین شهرهای دنیا

سیم ریپ در شمال غرب کامبوج و دروازه منطقه آنگکور است. معماری این شهر به سبک چینی است و در آن می توانید نمایش سنتی رقص آپسارا و صنایع دستی فاخری را مشاهده کنید. این شهر امروزه توانسته گردشگران زیادی را در خود جمع کند و دارای هتل ها و رستوران های مجللی نیز هست که بیشتر جاذبه های آن پیرامون منطقه بازار قدیمی متمرکز شده است.

10. شانگهای، چین

بهترین شهرهای دنیا

شانگهای بزرگترین شهر چین و بزرگترین شهر جهان است که چهره مدرن چین را به خوبی نشان می دهد. این شهر در شمال شرقی چین قرار دارد و دارای آب و هوای صاف و معتدل است و این به معنی اینست که در همه فصول می توانید به آنجا سفر کنید. این شهر بسیار تمیز و دارای ساکنان بسیار مرتب و برازنده است. جاذبه های توریستی و هم چنین رستورانهای بسیار مجلل در شانگهای زیاد است و در این شهر به خوبی می توانید نمایی از شرق و غرب را در کنار یکدیگر مشاهده کنید.

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *