به زنم تجاوز کرد,او را کشتم

مرد افغان: به زنم تجاوز کرد، او را کشتم

مرد افغان که هموطن خود را به‌خاطر رابطه با همسرش به قتل رسانده و مثله کرده‌ بود مدعی ‌شد چون در کشور خودش چنین قتل‌هایی مجازات ندارد دست به جنایت زده است. به گزارش خبرنگار ما، زنی به نام مهربان اوایل دی سال 90 با ماموران پلیس شهریار تماس گرفت و از راز جنایتی که شوهرش مرتکب شده‌ بود، پرده برداشت. 

او به پلیس گفت با شوهرش مردی به نام مهران را به باغی کشانده و شوهرش او را به قتل رسانده ‌است. آدرس باغ در اختیار ماموران قرار گرفت و آنها با زیرنظرگرفتن محل هنگامی که حسن- شوهر مهربان- قصد داشت تکه‌های مثله‌شده جسد را از باغ خارج کند او را بازداشت کردند. متهم در بازجویی‌ها به قتل مهران اعتراف کرد و گفت: «او را کشتم چون برای زنم مزاحمت ایجاد کرده و او را مورد تجاوز قرار داده‌ بود. بعد با کمک دوستم سعید، جسد را مثله کردیم.» به این ترتیب پرونده با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد.

 روز گذشته نماینده دادستان در ابتدای جلسه محاکمه در جایگاه حاضر شد و کیفرخواست را خواند. او در دفاع از کیفرخواست گفت: «مهربان 4 دی سال 90 گزارش وقوع قتلی در شهریار را به پلیس ارایه داد. همین گزارش سرآغاز این پرونده شد بنابراین با توجه به مدارک موجود در پرونده به‌عنوان نماینده دادستان درخواست صدور حکم قانونی را دارم.»

در ادامه خواهر مقتول به‌عنوان ولی‌دم در جایگاه حاضر شد و درخواست صدور حکم قصاص کرد. سپس حسن اتهام قتل را رد کرد و گفت: «قبول دارم مهران را به باغ کشاندم و جسدش را مثله کردم اما قتل کار من نبود.» او گفت: «برای اینکه با مهربان ازدواج کنم یکصدمیلیون‌تومان خرج کردم او زن جوان و زیبایی بود و من هم دوستش داشتم البته همسر دومم بود. زن اولم در افغانستان است و دو فرزند از او دارم خودم در ایران زندگی می‌کنم و در همین کشور هم با مهربان آشنا شدم و ازدواج کردم. 

 

چهارماه بعد از ازدواجمان فهمیدم گاهی‌وقت‌ها پیامکی برای همسرم می‌آید که حالت صورتش تغییر می‌کند. از او پرسیدم چه‌کسی برایت پیامک می‌فرستد گفت برادر یکی از دوستانم است که مزاحم می‌شود من هم تصمیم گرفتم شکایت کنم. وقتی مهران فهمید از او شکایت کرده‌ام پیامک‌های تهدیدآمیز علیه همسرم می‌فرستاد و می‌گفت از او عکس دارد و اگر من شکایتم را پس نگیرم عکس‌ها را منتشر می‌کند با این حال حاضر نشدم شکایتم را پس بگیرم.»

متهم ادامه داد: روز حادثه به خانه خاله همسرم رفتیم. مهربان گفت برای دیدن دوستش که خواهر مهران است می‌رود و خیلی زود برمی‌گردد وقتی برگشت متوجه شدم روی دستش جای خراش و گازگرفتگی وجود دارد از او پرسیدم چه شده گفت دوستش برای خرید بیرون رفته و مهران ناغافل از اتاق دیگری بیرون آمده و او را مورد آزار جنسی قرار داده است تصمیم گرفتم زنم و مهران را بکشم. به مهربان گفتم مهران را به باغی که گاهی به آنجا می‌رفتیم بکشاند. مهربان هم قبول و او را به باغ دعوت کرد من از قبل پشت در باغ منتظر ایستاده ‌بودم مهربان هم بیرون بود همین که مهران از روی دیوار پرید تا در را برای مهربان باز کند او را گرفتم. دستانم را روی گلویش گذاشتم و فشار دادم بعد رهایش کردم. با مهربان به خانه برگشتیم می‌خواستم او را هم بکشم چون زن فاسد باید از بین برود اما چندروز بعد متوجه شدم زنم موضوع را به پلیس گفته‌ است. تصمیم گرفتم جسد را از باغ خارج کنم.

این را هم بخوان :  واکنش فیفا به گاز گرفتن لوئیز سوارز

متهم به قتل در ادامه گفت: وقتی وارد باغ شدم متوجه شدم جسد جابه‌جا شده ‌است البته آن زمان که گلویش را فشار دادم او نمرده‌ و فقط بیهوش روی زمین افتاده‌ بود اما وقتی دوباره به باغ رفتم چندمتر جلوتر افتاده بود. تصمیم گرفتم جسد را از باغ خارج کنم تا ماموران من را شناسایی نکنند اما نتوانستم به همین دلیل آن را مثله کردم اما ماموران مرا هنگام خروج از باغ بازداشت کردند.

او گفت: در افغانستان وقتی زنی با مردی غریبه رابطه برقرار می‌کند اگر شوهرش آنها را بکشد قاضی او را آزاد می‌کند حتی اگر 10نفر هم با همسر او رابطه داشته باشد و مرد همه 10نفر را بکشد بازهم آزاد می‌شود من هم فکر می‌کردم قانون ایران هم همینطور است. در ادامه وکیل متهم در جایگاه حاضر شد و دفاعیات خود را مطرح کرد سپس مهربان به‌عنوان متهم ردیف دوم در جایگاه حاضر شد. او اتهام معاونت در قتل و آدم‌ربایی را رد کرد و گفت: من نمی‌دانستم شوهرم قصد کشتن مهران را دارد و فکر می‌کردم برای اینکه مهران را تنبیه کند تا دوباره مزاحم من نشود می‌خواهد او را در باغ کتک بزند و موضوع را حل کند او به من نگفته ‌بود قصد قتل دارد. 

بعد از پایان جلسه رسیدگی با توجه به اینکه متهم ردیف سوم آزاد بود و در جلسه حاضر نشده ‌بود ادامه رسیدگی به بعد موکول شد.

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *