تاثیر کلسیم بر ماهیچه ها

انقباض تمام ماهیچه‌های بدن از جمله دست و پا و لرزش در فرد از علائمی هستند که پزشکان کمبود کلسیم شدید را در فرد تشخیص می‌دهند.

 

به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدحسین عزیزی، متخصص تغذیه گفت: کمبود کلسیم بر روی ماهیچه‌های بدن تأثیر می‌گذارد و آن‌ها را دچار اختلال می‌کند. این مسئله در کمبود کلسیم‌های شدید اتفاق می‌افتد.

وی افزود: در موارد بسیار نادر فرد دچار لرزش در بدنش می‌شود و عضلاتش منقبض می‌گردد این مسئله در بدن در تمام ماهیچه‌ها اتفاق می‌افتد و حالت انقباض در دست و پای فرد رخ می‌دهد. در این‌گونه موارد پزشک کمبود کلسیم را در وی تشخیص می‌دهد.

این را هم بخوان :  سری جدید مدل لباس عروس

این متخصص تغذیه ادامه داد: در کمبود کلسیم‌های شدید ابتدا ماهیچه‌های بدن و سپس ماهیچه قلب درگیر می‌شود، علاوه بر کمبود کلسیم، لخته‌شدن خون در رگ، شوک الکتریکی و برق‌گرفتگی می‌تواند قلب را دچار انقباض ماهیچه‌ای کند. همچنین وجود عیب مادرزادی در قلب، فرد را به انقباض ماهیچه این عضو از بدن دچار می‌کند.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

رابطه مقعدی

آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟

اینجا به سوالی پرتکرار یعنی آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟ پاسخ دادیم. واقعیت این است که رابطه مقعدی باعث بارداری نمیشود اما نکات مهمی در این باره هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *