تصاویر عکاس الجزیره از ایران

تصاویری که عکاس الجزیره از ایران تهیه کرده است/ ایران، شیر خفته، چین آینده

اینها عکسهایی است که توماس کریستوفولتی، عکاس شبکۀ الجزیره در طول اقامتش در ایران تهیه کرده است.

او در یک گزارش تصویری با عنوان”رشد فرهنگ مصرف در ایران” به جنبه های مختلف افزایش فرهنگ مصرف در شهرهای مختلف ایران پرداخته است. او می نویسد: در سال 2012 محمود احمدی نژاد در سفرش به کوبا گفت: کاپیتالیسم رو به افول است و به لحاظ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نفسهای آخرش را می کشد. اما تغییراتی که امروز ایران به خود می بیند، در تضاد با گفته های احمدی نژاد است. به رغم سرعت پایین اینترنت، بالا بودن قیمت لوازم الکترونیکی و همچنین سانسور مطبوعاتی، ایرانی ها همچنان تلفنهای هوشمند، تبلت و تلویزیون های صفحه فلت می خرند.

این را هم بخوان :  ایران امروز به روایت عکاس خارجی

کریستوفولتی در ادامه می نویسد: برای بسیاری از جوانان ایرانی، خرید کردن به علاقه همیشگی تبدیل شده است. البته بازارهای سنتی همچنان برای بسیاری از ایرانیها محل خرید کالاست، اما آنها هم در مقایسه با فروشگاههای بزرگی که در سراسر ایران هستند، در حال از دست دادن توان رقابتی خود هستند.

عکاس الجزیره در نهایت می افزاید: ریچارد جواد حیدریان، تحلیگر مسائل سیاسی، به تازگی ایران را مهمترین اقتصاد قرن 21 خوانده و با تشبیه آن به “شیر خفته” گفته است که احتمالاً این کشور در آینده چین دوم خواهد شد. کمااینکه روابط ایران و غرب طی ماههای قبل گرمتر شده و مذاکرات جاری، افق کاهش تحریمها برای افزایش سرمایه گذاری را امیدوارکننده نموده است.

14-7-19-10341611

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

زنان روسیه

قد زنان روسیه چقدر است ؟

حتماًعکس نوه گوگوشدرباره زیبایی و جذابیت دختران و زنان روس زیاد شنیده‌اید. یکی از چیزهایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *