تهران، پایتخت جراحی بینی در جهان

به ادعای رییس “انجمن جراحان پلاستیک” روزانه بیش از 300 عمل جراحی بینی در شهر تهران انجام می شود. 

در گزارشی که خبرگزاری دویچه وله تهیه کرده به علاقه روزافزون زنان ایرانی به انجام عمل زیبایی بینی اشاره شده است. 

به گفته ابولحسن امامی رییس انجمن جراحان پلاستیک، انجام عمل جراحی بینی به امری رایج در ایران تبدیل شده است. 

امامی همچنین افزود: برخی از پزشکانی که در برنامه های صدا و سیما حضور می یابند، با دریافت مبالغ هنگفتی اقدام به تبلیغ عمل های زیبایی می کنند از این رو عملکرد صدا و سیما نیز باید مجددا بازنگری شود. 

در همین راستا با یکی از جراحان پلاستیک مصاحبه ای داشتم و آن شخص نیز به علاقه روز افزون زنان ایرانی به جراحی های زیبایی اقرار می کرد. 

هر چند که نمی توان با قاطعیت درباره اثرات اجتماعی این پدیده اظهار نظر کرد و به ادعای برخی جامعه شناسان؛ انجام عمل جراحی زیبایی از سویی میل به بهتر دیده شدن و تقویت فرد گرایی می باشد که پدیده مثبتی قلمداد می شود ولی از نگاه دیگر این اقدام را می توان کمبود اعتماد بنفس در میان زنان می توان فرض کرد. 

این را هم بخوان :  چهره زن امریکایی پس از ۳سال جراحی زیبایی بعد از اسید پاشی

انجام عمل جراحی بینی چه مثبت ارزیابی شود چه منفی، سالانه بیش از 80هزار بار در ایران اتفاق می افتد و تهران را به پایتخت جراحی بینی در جهان تبدیل کرده است. 

همیشه به زنان جوان تذکر داده می شود که در انتخاب پزشک جراح، آگاهانه تصمیم گیری کنند زیرا حاشیه سود بالای این جراحی ها، موجب وسوسه افراد سودجو جهت کلاهبرداری شده است.

 

در وبسایت “رئیس انجمن جراحان پلاستیک ایران” مطلبی با عنوان اهمیت انتخاب پزشک مناسب آمده که: «جراحی پلاستیک، خواه به منظور زیبایی یا با هدف بازسازی، نیازمند انتخاب‌های فراوانی است. نخستین و مهمترین آن‌ها، انتخاب یک جراح قابل اعتماد است. یکی از بهترین شاخص‌های آموزش یک پزشک، دارا بودن دانشنامه‌ی بورد است. از جراح خود در مورد داشتن دانشنامه‌ی بورد جراحی پلاستیک سوال نمائید.»

درباره Ali

این را هم بخوان

زن افغانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی یکی از عباراتی است که بسیار جستجو میشود. اگر به دنبال زن افغانی هستید این مطلب را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *