تهران بدترین شهر دنیا

تهران در میان بدترین شهرهای جهان برای زندگی قرار گرفت

 بر اساس جدید‌ترین گزارش بخش اطلاعاتی “اکونومیست”، تهران در میان ۱۰ شهر جهان که دارای بد‌ترین کیفیت زندگی هستند، قرار گرفته و تنها ۹ پله با شهر جنگ‌زده دمشق در انتهای این جدول فاصله دارد.

این تحقیق با مطالعه ۳۰ متغیر در پنج شاخص اصلی شامل «ثبات، زیرساخت‌ها، تحصیلات، بهداشت و فرهنگ و محیط زیست» کیفیت زندگی را در ۱۴۰ شهر جهان مورد بررسی قرار داده و برای هر شهر امتیاز ۰ تا ۱۰۰ را در نظر گرفته است.

بر اساس یافته‌های این تحقیق، تهران با کسب امتیاز ۴۵.۸ و قرار گرفتن در رتبه ۱۳۱ از ۱۴۰ شهر از جمله ضعیف‌ترین شهر‌ها از نظر کیفیت زندگی قرار گرفته است.

 

تهران برای شاخص‌های محیط زیست و زیرساخت‌ها به ترتیب امتیازهای پایین ۳۹.۵ و  ۳۳.۹ از مجموع ۱۰۰ امتیاز را کسب کرده و شاخص‌های ثبات، بهداشت و تحصیلات برای تهران نیز به ترتیب، ۵۰، ۶۲.۵ و ۵۰ است.

در این گزارش، علاوه بر از دمشق، شهرهایی از کشورهای کامرون، لیبی، پاکستان، الجزایر، نیجریه، بنگلادش، پاپوآ گینه نو و زیمبابوه پایین‌تر از تهران قرار گرفته‌اند.

این را هم بخوان :  خودروی ستاره های پولدار چیست؟

“اکونومیست” در این گزارش از شهرهای ملبورن در استرالیا، وین در اتریش و ونکوور در کانادا به عنوان بهترین شهرهای جهان از لحاظ کیفیت زندگی نام برده است. این سه شهر در کنار تورنتو که در جایگاه چهارم قرار دارد، امتیازی بالای ۹۷ از ۱۰۰ به دست آورده‌اند. از سوی دیگر، در میان ده شهر اول این فهرست، استرالیا و کانادا هز کدام دارای سه شهر هستند که در نوع خود قابل توجه است.

گفتنی است کار‌شناسان از آلودگی و سطح پایین کیفیت زندگی به عنوان یکی از عوامل مهم در شیوع و ایجاد بیماری در شهروندان نام می‌برند.

در همین ارتباط، اردیبشهت ماه سال گذشته، رییس انجمن آسم و آلرژی ایران، سه شهر تهران، اهواز و کرج را از جمله آلوده‌ترین شهرهای جهان دانسته بود که زمینه ایجاد انواع بیماری‌ها در شهروندان را فراهم می‌کند. محمد قراقوزلو از انواع عفونت‌ها، استرس و اضطراب، خستگی از کار و آلرژی به عنوان بیماری‌های رایج در شهرهای آلوده نام برده بود.

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

یک نظر

  1. ولی بااین حال من بازم معتقدم تهران شهر عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی هستش….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *