ته دیگ طرح دار

طرز تهیه ته دیگ طرح دار

مواد لازم جهت تهیه ته دیگ طرح دار برای 5 نفر

 

ماست 3 قاشق غذا خوری  
آرد سفید یک و نیم قاشق غذا خوری  
زعفران   به میزان لازم  

میزان ماست و آرد 3 به 1/5 است ( 3 قاشق ماست یك ونیم قاشق آرد ) یا به عبارتى دوبرابر آرد، ماست بریزید و بسته به طرح شما دارد … حتى میتونید به صورت یكپارچه از آن استفاده كنید. بسیار لذیذ میشود، وكاملاً مزه ته دیك نان میدهد ولى لذیذتر و لطیفتر است .
روش تهیه :
از تركیب ماست ، آرد و( زعفران در صورت دلخواه)خمیر نسبتاً سفتى مثل ماست چكیده درست كنید و در یك كیسه بریزید ونوك كیسه را یك سوراخ خیلى ریز ایجاد كنید ( براى طراحى ظریف ) و طرح خودتون رو كف یك ماهیتابهء گود یا قابلمه و یا قالب كه با دستمال كمى چرب و یا اسپرى كرده باشید ، … طراحى كنید بعد ظرفتون رو روى حرارت خیلى كم براى یك دقیقه قرار دهید تا طرحتون ثابت بشه و بعد آروم آروم برنج آبكش شده را ریخته و در آخر با دست یا پشت قاشق برنج را فشرده كنید كمى روغن یا مخلوط كره وروغن روى آن ریخته وظرفتان را روى حرارت تند قرار دهید براى فقط پنج دقیقه و بعد حرارت را به حداقل برسونید ( از شعله پخش كن استفاده كنید ) و براى حدود یك ساعت و یا تا زمانى كه مطمئن شدید برنجتان دم كشیده روى حرارت قرار دهید و بعد از این زمان ظرف را بدون اینكه درب آن را بردارید براى مدت ده دقیقه كنار بكذارید وبعد داخل ظرف سرو برگردانید …

این را هم بخوان :  حافظه ضعیف سیگاری ها

نكات تهیه ته دیگ طرح دار:

 

*خمیر را حتماًً سفت درست كنید و یكنواخت ، ظرف را هم با دستمال چرب كنید …
*میتونید به جاى ماست ،از آب مرغ ، آب ساده ، شیر ، شیر سویا ، ….. هم استفاده كنید منظور درست كردن خمیر است … باید بگم در صورتى كه بخواهید تمام ته دیگ شما از این خمیر باشد و طراحى نكنید آب مرغ بسیار انتخاب خوبى خواهد بود و ته دیگ شما لذیذتر خواهد شد .
ته دیگ طرح دار ته دیگ طرح دار

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

زن افغانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی یکی از عباراتی است که بسیار جستجو میشود. اگر به دنبال زن افغانی هستید این مطلب را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *