جشن پولدار شدن با آتش زدن زانتیا

جشن عجیب و غریب پولدار شدن,بعد از جشن طلاق

 جشنی عجیب و غریب و جدید؛ بعد از جشن طلاق ..حالا قرار است عده ای با آتش زدن اموال خود جلوی چشم دیگران خود را به رخ ها بکشند!

زندگی امروزی ها پر است از بدعت هایی که عجیب و غریب است . معلوم نیست برخی از روش ها و منش ها در زندگی ها شهری

از کجا آمده اند. زندگی های سخت و به دور از آرامشی که آن را می پذیرند و خود بدان تن می دهند اما دیگران رامنع می کنند.

آسیب های اجتماعی بسیاری وجود دارد که این روزها ما را در بر گرفته از بداخلاقی و پرخاشگری تا تجمل گرایی و رشد طلاق که در همه این موارد در کنار همه علل و ریشه ها اقتصاد و پول نقش مهمی را ایفا می کند.

شما هم دوست دارید پولدار باشید؟ شاید کسی نباشد که از این چرک کف دست بدش بیاید اما در این بین اینکه راه کسب این پول چگونه باشد، چگونه هزینه شود و چه جایگاهی در زندگی برای آن قائل باشند در افراد مختلف متفاوت است.

پول در زندگی امروزی بسیاری از افراد حرف اصلی را میزند. در واقع تمام هدف و آرزوهای برخی در کسب پول خلاصه شده است برای این افراد هزاران راه برای تبدیل شدن به یک فرد پولدار وجود دارد و در این راه خانواده ها، دوستی ها و بسیاری از ملزومات دیگر یک زندگی سالم از بین رفته اند.

اگر آتش بازی را از این خبر حذف کنیم نوع خرج کردن ها و سبک زندگی بسیاری از ما همین سبک و سیاق را دارد فقط ما به جای آتش زدن حقیقی به گونه ای دیگر به دارایی خود و فرهنگ و اقتصاد جامعه آتش می زنیم

متاسفانه این نوع سبک زندگی نه تنها در کلان شهرها عادی شده است بلکه اکنون این فرهنگ منفی در شهرهای کوچک و روستا قابل مشاهده است. بی فرهنگی ای که در این محیط های کوچک افراطی تر بروز می کند و آسیب های بیشتری را برای آن محیط و کلان شهرها به دنبال خواهد داشت.

پیرامون این رفتارها اخیرا خبری منتشر شد که یکی از اهالی لرستان در جشن ظاهرا تازه باب شده میلیاردر شدن، خودرو‌ زانتیای خود را به آتش کشیده و علاوه بر آن، حدود صد میلیون تومان هزینه برگزاری سور و سات شادی خود و اهالی روستایش نموده است.
پولدار شدن

آن گونه سایت ها منتشر کرده اند، این فرد که از اهالی یکی از روستاهای محروم در یکی از محروم‌ترین شهرستان‌های استان غربی کشورمان است، در حالی با آتش زدن یک خودرو‌ زانتیا، دارایی خود را به رخ مردم فقیر و مظلوم روستا کشانده که اهالی روستایشان از مشکلات آب در رنج و عذابند!

این کج رفتاری نمونه ای از آتش بازی! هایی است که در جشن های تحت عنوان میلیارد شدن وجود دارد جشن هایی که نشان از بی فرهنگی نسل جدیدی است که در رقابت حرص پول گرایی، تجمل گرایی و اشرافی گری هیچ چهارچوبی ندارند و کاملا به ارزش های ایرانی و اسلامی پشت کرده اند درآمدی زایی که فرهنگ و منطق در پس ان وجود نداشته باشد کارا بدینجا خواهد رسانید و اگر جلوی آن گرفته نشود با رشد آن موجی از آسیب های فرهنگی اجتماعی و اقتصادی  به صورت فردی و جمعی در انتظار جامعه خواهد بود.

این را هم بخوان :  خنده بازار

با توجه به روند سبک زندگی ما و زاویه پیدا کردن هر روزه و بیشتر آن از فرهنگ ایرانی و اسلامی، شنیدن آسیبی جدید انهم در غالب یک جشن زیاد دور از انتظار نیست به ویژه مادامی که ما به عنوان منقد سر سخت وجود چنین کج فرهنگی هایی اولین کسانی هستیم که بدانها عمل می کنیم!

متاسفانه برای عده ای نه تنها قید و خط قرمزی در کسب و خرج پول وجود ندارد بلکه هیچ چهارچوب و منطقی نیز در ساخت زندگی مبتنی بر درآمد بالا نیز وجود ندارد. در وضعیت اقتصادی امروز که کشور به دلایل گوناگون اوضاع خوبی را ندارد افرادی هستند که خلاف جریان جامعه به نظر می رسند این افراد که ظاهری کاملا شیک دارند در درون زندگی و فرهنگ رفتاری خود کاملا بی قواره هستند برخی از انها کسانی هستند که قیمت خودروشان یک سوم کل سرمایه انها است و برخی دیگر نیز افرادی هستند که ساختار منطقی میان دخل و خرج انها است اما تناسبی میان وضع درآمدی و فرهنگ زیست انها وجود ندارد.اگر آتش بازی را از این خبر حذف کنیم نوع خرج کردن ها و سبک زندگی بسیاری از ما همین سبک و سیاق را دارد فقط ما به جای آتش زدن حقیقی به گونه ای دیگر به دارایی خود و فرهنگ و اقتصاد جامعه آتش می زنیم عروسی های مییلونی، برندگرایی ها، خبر واردات 500 تایی پورشه در شرایط اقتصادی رکود در گزارش جک استراو و…. نشان از کج فرهنگی ها و ناهنجاری هایی از جامعه دارد و این فرهنگ کسب پول حلال، قناعت، صدقه و کمک به همنوع، تواضع، صله رحم و فرهنگ های ایرانی اسلامی بسیاردیگر که هر روز کم رنگ تر می شوند.

جشن طلاق اولین جشن عحیب و غریب ، زشت و ناهنجاری بود که خبر از وجود آن در رفتارهای اجتماعی و زندگی شهری رسید

و حال جشن پولدار شدن ، باید دید جشن بعدی چه خواهد بود! با توجه به روند سبک زندگی ما و زاویه پیدا کردن هر روزه و بیشتر آن از فرهنگ ایرانی و اسلامی، شنیدن آسیبی جدید آنهم در غالب یک جشن زیاد دور از انتظار نیست به ویژه مادامی که ما به عنوان منقد سر سخت وجود چنین کج فرهنگی هایی اولین کسانی هستیم که بدانها عمل می کنیم!

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *