خانمی مطابق سنتان باشید

با خواندن این مطلب پی میبرید که چگونه مطابق سنتان باشید

پوست در هرسني شرايطي خاص دارد و با تكنيك‌هاي متفاوت زيبا مي‌شود. به طور حتم پوست يك خانم 20 ساله بسيار متفاوت از پوست يك خانم 40 ساله است و همين امر هم آرايش و مراقبتي را كه هر كدام احتياج دارند متفاوت مي‌سازد؛ ما مي‌خواهيم به شما ياد دهيم در هر سني پوست​تان چه ويژگي‌هايي دارد و براي زيبا به نظر رسيدن چه كارهايي بايد انجام شود.

براي اين هدف سه دهه مختلف سني را در نظر گرفتيم؛ 20 ساله‌ها يعني خانم‌هايي كه دهه سوم زندگي‌شان را سپري مي‌كنند؛ 30 ساله‌ها يعني خانم‌‌هاي بالاي 30 سالي كه هنوز به 40 نرسيده‌اند و 40 ساله‌ها هم خانم‌هايي هستند كه وارد دهه پنجم زندگي‌شان شده‌اند.

مخصوص 20 سالـه‌ها

در اين سنين پوست شما به واسطه مرحله بلوغي كه پشت‌سر گذاشته كاملا مستعد آكنه است. خانم‌هاي جوان در 20 سالگي كاملا مي‌توانند انتظار داشته باشند كه پوست درخشان و سالم داشته باشند. بهترين زمان براي شروع يك برنامه روزانه مراقبت‌هاي پوستي دراين سنين است. در اين سنين هنوز لازم نيست به محصولات ضدسالخوردگي توجه داشته باشيد، خريد اين محصولات دراين سنين نه‌تنها جيب شما را خالي مي‌كند بلكه پوست شما نيز احتياجي به آنها ندارد. در سنين 20 سالگي شما نه به كرم‌هاي ضدچروك احتياج داريد، نه به كرم ليفتينگ! تنها بايد از محصولات آرايشي- بهداشتي مناسب استفاده كرده  و تلاش‌تان را روي پيشگيري از آسيب‌هاي پوستي متمركز كنيد.

مراقـبت‌هاي لازم

– استفاده از پاك‌كننده پوست: اگر پوستي معمولی (نه چرب، نه خشك) داريد، كافي است پيش از خواب آن را بشوييد، در غير اين‌صورت از پاك‌كننده‌هاي ملايم استفاده كنيد. اين پاك‌كننده‌ها در مورد افرادي با پوست چرب مي‌توانند به صورت ژل باشند و در مورد پوست‌هاي خشك از تركيبات حاوي شير تشكيل شده باشند.

– استفاده از كرم ضدآفتاب: ماركي از ضدآفتاب را انتخاب كنيد كه spf آن بيشتر از 15 باشد و از پوست شما در برابر UVA و UVB محافظت كند. محافظت پوست از اشعه ماوراي بنفش خورشيد يكي از كليدهاي پيشگيري از پيري پوست است.

– استفاده از يك لايه‌بردار ضعيف:يكي از احتياج‌هاي پوست شما رهايي از سلول‌هاي مرده‌اي است كه روي سطح پوست قرار گرفته‌اند.

1. هر قدر آرايش شما ملايم‌تر باشد زيبايي بيشتري خواهيد داشت،كافي است بعد از كرم ضدآفتاب با يك پنكیك سبك رنگ سراسر پوست را يكنواخت سازيد، توصيه مي‌كنيم سراغ كرم‌پودر يا پنكیك‌هاي چرب نرويد چون مي‌تواند موجب ايجاد جوش و آكنه شود.

2. اول با برس مخصوص ابروها را شانه بزنيد و بعد با يك مداد قهوه‌اي نسبتا تيره به ابروها شكل دهيد؛ يادتان باشد ابروهايي زيباست كه  باآن چشم‌هاي شما حالت خود را به خوبي نشان دهند.

3. دو رنگ ملايم قهوه‌اي و كرم يا گلبهي مي‌توانند انتخاب خوبي براي سايه چشم باشند؛ كافي است رنگ روشن‌تر را روي تمام پلك بزنيد و رنگ تيره‌تر را از نيمه پلك به سمت گوشه خارجي.يادتان نرود كه بايد با برس سايه‌ها مرز ميان رنگ‌ها را محو كنيد تا هم سايه خود را بهتر نشان دهد و هم چشم حالتي طبيعي‌تر پيدا كنند.

4. خط مژه‌هاي پلك بالا را با يك خط چشم بسيار باريك تيره كنيد؛ البته اگر مي‌خواهيد چشم‌هاي​تان جلوه بيشتري داشته‌باشند مي‌توانيد كمي خط چشم  را از گوشه خارجي چشم ادامه دهيد.

5. فر مژه‌ مي‌تواند به كمك زيبايي چشم‌هاي شما بيايد؛ بعد از فر مژه با دو لايه ريمل تيره به مژه‌ها  رنگ دهيد.

6. مي‌توانيد با يك مداد مشكي داخل چشم خود را نيز تيره كنيد

7. يك رژگونه صورتي بسيار ملايم مي‌تواند انتخاب خوبي براي شما باشد؛ يادتان باشد كه هرقدر آرايش ملايم‌تري داشته ‌باشيد چهره دخترانه‌تر و  زيباتري خواهيد داشت.

8. براي رژلب هم توصيه مي‌كنيم يا سراغ رنگ‌هاي كالباسي و گوشتي برويد يا رنگ صورتي ملايم را انتخاب كنيد.

مخصوص 30 سالـه‌ها

 وقتي شما به 30 سالگي ‌برسيد، آغاز تاثيرات مخرب عواملي چون اشعه ماوراي بنفش خورشيد، آلودگي‌ها، ‌استرس،‌ سيگاركشيدن و… روي پوست شماست. اين فاكتورهاي محيطي و خارجي باعث مي‌شوند تا در پوست شما راديكال‌هاي آزاد تشكيل شوند. اين راديكال‌هاي آزاد كلاژن‌ها و الاستين‌هاي پوست شما را از بين مي‌برند و درنتيجه به‌‌تدريج پوست شما سفتي و حالت ارتجاعي خود را از دست مي‌‌دهد. در 30 سالگي احتمالا شاهد بروز خطوط ريز و چين‌و‌چروك خصوصا در اطراف چشم و دهان‌تان خواهيد شد.زيرچشم شما خطوط ريز و دايره‌ای تيره آشكار مي‌شوند و اطراف چشم‌هاي‌تان پف مي‌كند. معمولا بيشتر خانم‌ها در 30 سالگي مادر مي‌شوند بنابراين وقتي شب‌ها به‌خاطر كودكان بيدار هستيد، زيرچشمان شما كاملا آماده تيرگي مي‌شود.

مراقبت‌هاي لازم

 

– تغذيه مناسب: براي اين‌كه بتوانيد رطوبت و درخشاني پوست‌تان را حفظ كنيد بايد نوشيدن مايعات زیاد همچون آب و آبميوه را در برنامه غذايي خود قرار دهيد همچنين براي حفظ زيبايي چشمان خود مي‌توانيد استفاده از يك كرم دورچشم ملايم كه حاوي آنتي‌اكسيدان‌ها و ضدآفتاب‌ باشد را شروع كنيد. البته درمان‌هاي خانگي نيز مي‌تواند بسيار مفيد باشد.

– استفاده از ضدآفتاب را فراموش نكنيد: اولين قدم براي پيشگيري از پيري پوست، محافظت از آن درمقابل اشعه ماوراي بنفش است، حتي يك روز را بدون ضدآفتاب سپري نكنيد. توجه كنيد كه در اين سنين بهتر است از ضدآفتاب‌هايي استفاده كنيد كه علاوه برداشتن SPF بالاتر از 15 و محافظت عليه اشعه‌هاي UVA و UVB  حاوی‌آنتي‌اكسيدان‌هايي مانند چاي سبز و سفيد، ويتامين C و… باشند.

این را هم بخوان :  توصیه های خوب برای دوران نامزدی

– استفاده از پاك‌كننده‌ها و مرطوب‌كننده‌ها

1. مي‌توانيد از پنكیك‌هاي كمي تيره استفاده كنيد تا به صورت​تان رنگ بيشتري بدهيد؛ البته نه آنقدر تيره كه زيبايي طبيعي شما را تحت تاثير قرار دهد؛ اگر پوست چندان خوبي نداريد بهتر است قبل از پنكیك از كرم‌پودر استفاده كنيد.

2. مرحله دوم براي آرايش شما ابروهاست؛ با يك مداد قهوه‌اي تمام جاهاي خالي شده را پر كنيد و به ابروها شكل دهيد.

 3. اگر مي‌خواهيد براي يك مهماني شب آرايش كنيد تركيب سايه‌هاي صورتي انتخاب خوبي است؛ فقط بايد يادتان باشد كه سه تن مختلف از يك رنگ را انتخاب كنيد. در اينجا ما صورتي كمرنگ، پررنگ و زرشكي را انتخاب كرده‌ايم؛ صورتي كمرنگ را روي تمام پلك بزنيد و صورتي پررنگ را از گوشه داخلي به سمت گوشه خارجي بزنيد و رنگ‌ها را با هم يكنواخت كنيد و بعد با  پررنگ‌ترين رنگ زير مژه‌هاي پايين را كمي تيره كنيد تا چشم حالت دودي پيدا كند.

4. يك مداد چشم مايع تيره مي‌تواند كاري كند كه حالت چشم‌هاي شما خود را بهتر نشان دهند؛ روي پلك بالا نزديك خط مژ‌‌‌ه‌ها را بايد خط بكشيد.
5. مژه‌هاي بالا و پايين را با يك لايه ريمل مشكي بپوشانيد؛ اگر دوست داشته‌باشيد مي‌توانيد مژه‌ها را حسابي مشكي كنيد.

6. گونه‌ها را با يك رنگ صورتي گرم حسابي رنگ بزنيد.

7. براي اينكه رژلب بادوام‌تري داشته‌باشيد توصيه مي‌كنيم حتما از خط لب استفاده كنيد وتمام لب را با خط لب پررنگ كنيد و بعد نقاط خالي را با رژ پررنگ كنيد.

مخصوص 40 سالـه‌ها

نشانه‌هاي مسافرت‌هاي كنار دريا و ماندن زیر نورآفتاب در نوجواني هم اكنون در صورت‌تان نمود پيدا مي‌كند؛ به‌تدريج آثار مخرب آسيب‌هاي ناشي از آفتاب به صورت لكه‌هاي تيره و نقاط قرمز و التهاب گونه روي پوست‌تان مشاهده مي‌شود. از طرف ديگر پوست كلاژن خود را بيش از پيش از دست مي‌دهد و ديگر حالت ارتجاعي گذشته را ندارد و روز به‌روز ضعيف‌تر مي‌شود. شيارها، خطوط و چروك‌ها شكل مي‌گيرند. توانايي پوست براي نگه‌داشتن رطوبت و توليد چربي كاهش پيدا مي‌كند. درنتيجه پوست‌تان دچار خشكي و كمبود رطوبت مي‌شود. از آنجايي كه پوست‌تان مثل سابق نور را باز نمي‌تاباند، درخشندگي گذشته را نخواهد داشت.

مراقبت‌هاي لازم

– استفاده از محصولات تغذيه‌كننده و ضدسالخوردگي: در اين سنين شما مي‌توانيد يك برنامه كامل مراقبت پوستي براي تغذيه و مرطوب كردن پوست‌تان داشته باشيد. استفاده از كرم‌ها، لوسيون‌ها و سرم‌هاي حاوي آنتي‌اكسيدان و پپتيد كه كلاژن‌ را تقويت مي‌كند مي‌تواند بسيار مفيد باشد. براي بهبود بخشيدن به خشكي پوست نيز از كرم‌هاي مرطوب‌كننده قوي حاوي اسيد هيالورونيك، پترولتوم يا بوتر شي استفاده كنيد.

– استفاده از ضدآفتاب

– استفاده از پاك‌كننده‌ها

– تغذيه مناسب

1. اول از همه بايد بي‌آبي‌هاي پوست را با كرم مرطوب‌كننده جبران كنيد؛ بعد از خشك شدن كرم روي صورت و گردن را با پنكیك سبكي بپوشانيد تا پوست كاملا يك رنگ شود.

2. ممكن است ديگر ابروهاي​تان به پري روزهاي سابق نباشد. مي‌توانيد با يك سايه ابروي قهوه‌اي جاهاي خالي را پر كنيد و به ابروها شكل دهيد؛ به هيچ وجه سراغ رنگ‌هاي پررنگ نرويد چون چهره‌اي مصنوعي پيدا مي‌كنيد.

3. براي سايه چشم مي‌توانيد سراغ رنگ‌هاي ملايم برويد؛ مثلا اگر پوستي سفيد داشته‌باشيد سبز روشن انتخاب خوبي است تا تمام پلك را بپوشاند.به يك رنگ مكمل هم نياز داريد؛ در اينجا رنگ آجري در كنار سبزروشن تركيب خوبي را خواهند ساخت؛ با آجري روي خط مياني ابرو و پلك را كمي پررنگ كنيد و بعد با يك سايه خاكي رنگ از ميانه پلك تا گوشه خارجي چشم را كمي پررنگ كرده و در نهايت رنگ‌ها را يكنواخت كنيد تا مرز ميان آنها مشخص نباشد.

4. اگر گذر روزگارمژه‌هاي​تان را كم‌پشت و صاف كرده‌است، مي‌توانيد با فر مژه كمي حالت گذشته آنها را احيا كنيد. ريمل هم مي‌تواند به كمك مژه‌ها بيايد البته نه خيلي زياد ، چرا كه ريمل زياد سن شما را بيشتر نشان مي‌دهد.

5. براي گونه‌ها رنگ نارنجي يا هلويي كاملا مناسب است البته نبايد در رژگونه زدن افراط كنيد چون صورت​تان را مصنوعي مي‌كند.

6. بهتر است رژ و خط لب خود را يكرنگ انتخاب كنيد چرا كه هم شيك‌تر است و هم سن‌تان را چندان بالا نمي‌برد؛ فقط يادتان باشد قبل از زدن رژ لب‌هاي‌تان را به خوبي مرطوب كنيد تا رژ بهتر روي آنها بنشيند.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

زن افغانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی یکی از عباراتی است که بسیار جستجو میشود. اگر به دنبال زن افغانی هستید این مطلب را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *