خانواده ی غار نشین در استان کهگیلویه و بویراحمد

خانواده ای در استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز در غار زندگی می کنند.

به گزارش خبرنگار «بویر نیوز»، یک خانواده ۵ نفره در فاصله ۴ کیلومتری روستای سادات امامزاده علی (ع) از توابع شهرستان کهگیلویه در غار زندگی می کنند.

محل سکونت این خانواده که به “مه ملاری” معروف است، متشکل از چند اتاق مجزاء است که در دل کوه قرار گرفته است. اتاق ها با استفاده از فضای غار که زبان محلی اشکفت گفته می شود و همچنین با کمک گرفتن از یک یا دو دیواره سنگی و سیمانی شکل گرفته اند و سقف خانه نیز پیش آمدگی کوه است.

روبروی این این دهکده کوچک دره ای بزرگ قرار گرفته است.

از قدمت دقیق سکونت این خانواده در این محل اطلاع دقیقی در دست نیست اما به گفته محلی ها بیش از ۵۰ سال است که این افراد در این مکان زندگی می کنند و شغل آنها دامپروری است و به همین دلیل است که ساکنان این غار محل زندگی خود را تغییر نداده اند.

یکی از درخواست های این خانواده از مسئولان، برق است و علیرغم اینکه سیم های برق بر فراز این مکان عبور کرده است اما مسئولان اداره برق توجهی به درخواست های مکرر این خانواده نداشته اند.

این را هم بخوان :  دادگاه مهدی هاشمی آغاز شد

یکی از فرزندان این خانواده ساکن در غار (اشکفت) “مه ملاری” دانشجوی رشته مکانیک است و فرزندان دیگر نیز در مدرسه رودخانه سادات در ۳ کیلومتری این محل تحصیل می کنند.

زندگی این خانواده در دل کوه در کنار زیبایی های طبیعت منطقه محیط چشم نوازی را برای گردشگران و مسافران به همراه آورده است.

2-32

گفتنی است؛ روستای تاریخی و زیبای سادات امامزاده علی (ع) در حدود ۹۰ کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *