خطر استفاده از موبایل

خطر استفاده بیش از حد از موبایل را جدی بگیرید

کمی به تعداد پیامک و مسیج‌هایی که در طول روز برای دوستان‌تان می‌فرستید فکر کنید. مثلا ممکن است چندین بار با یک علامت خنده (LOL) یا ارسال یک چهره خنده به شکل آیکون پاسخ رفقا را بدهید و تصور می‌کنید همه این کارها بی‌ضرر هستند اما خیلی بیش از آن چیزی که فکرش را می‌کنید ارسال پیامک به شما آسیب می‌رساند.

البته توجه داشته باشید که ما درباره ضرر و خطرات ارسال پیامک یا مسیج در شبکه‌های اجتماعی صحبت نمی‌کنیم.بلکه در مورد مشکلی به نام TEXT NECK هشدار می‌دهیم که این روزها کاربران موبایل و اینترنت را در خطر قرار داده است.

با توجه به گزارشی که اخیرا توسط Surgical Technology International منتشر شده، پایین انداختن سر برای نوشتن پیامک یا مسیج زدن در شبکه‌های اجتماعی یا حتی توییت کردن و دیدن سلفی برای اینکه ببینید چقدر بیننده در اینستاگرام دارید، همه و همه آسیب‌های فراوانی به ستون فقرات شما می‌زند.

کند هانسراج Kenneth Hansraj جراح متخصص از نیویورک در این‌باره می‌گوید: «کاربران هنگام ارسال پیامک می‌توانند تا ۳۰ کیلوگرم فشار را بر روی گردن خود وارد کنند.»

وی می‌افزاید: «وقتی سر را به جلو و پایین می‌اندازید تا با موبایل یا تبلت خود کار کنید، فشاری معادل 5/13 کیلوگرم در قوس 15 درجه به گردن شما وارد می‌شود. در حالی که در زاویه ۳۰ درجه به گردن فشاری معادل ۲۰ کیلوگرم و در زوایای ۴۵ و ۶۰ درجه به ترتیب فشارهایی معادل ۲۵ و ۳۰ کیلو به گردن شما وارد می‌شود.

کند هانسراج در ادامه ضمن خطرناک بودن این فشارها تاکید می‌کند که این فشارها در آینده ممکن است کار را به جراحی گردن بکشاند

این را هم بخوان :  کارهایی که پیرتان می کند

با توجه به خطراتی که استفاده از موبایل و تبلت‌ها در بلند مدت متوجه سلامتی ما می‌کند، شاید عینک گوگل به نوعی این روزها به ریش همه بخندد و ثابت کند که کارش درست است و چقدر می‌تواند به سلامتی کاربران اینترنت کمک کند.

حال تا زمانی که گوگل وسیله‌ جدیدی برای مطالعه شما طراحی کند که مجبور نباشید سرتان را زیاد پایین بیاندازید، فعلا کتاب را بالای سرتان بگیرید تا گوگل به دادتان برسد.

 

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

رابطه مقعدی

آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟

اینجا به سوالی پرتکرار یعنی آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟ پاسخ دادیم. واقعیت این است که رابطه مقعدی باعث بارداری نمیشود اما نکات مهمی در این باره هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *