خلیج فارس از ایستگاه فضایی

این نمای گسترده که در روز ۲۵ اوت ۲۰۱۴ توسط یکی از اعضای اردوی شماره ی ۴۰ ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده، آب های گرم و نیلگون خلیج فارس را نشان می دهد.

بادهای شمالی پرقدرتی که تابستان ها اغلب در این ناحیه می وزد، گرد و غبار را از سرتاسر سطح بیابانی دره های دجله وفرات (بالا، چپ) بلند می کند و به این سو می آورد. این ریزگردها می توانند تا صدها کیلومتر از چشم انداز زمین های کشاورزی عراق در راستای این رودخانه ها را تیره و تار کنند، زمین هایی که به رنگ سبز روشن در سمت چپ دیده می شوند.
در دوردست افق تصویر هم دریای مازندران (خزر- کاسپین) را می بینید. 
این هم نمای گسترده ی دیگری که در روز ۳۱ اوت توسط یکی از اعضای اردوی ۴۰ گرفته شده و گرد و غبار خاکی رنگ ناشی از یک توقان شن بزرگ را نشان می دهد که چشم انداز خلیج فارس و ساحل شمالی آن را تیره کرده.

در سمت راست و در راستای کوه های زاگرس ایران، یک خط توفان تندری دیده می شود که خورشیدِ در حال غروب، سایه های بلندی از توده های ابرهای آن پدید آورده.

این را هم بخوان :  رفتار جالب آنجلینا جولی با طرفدارانش

سرنشینان ایستگاه فضایی که در مدار پایین زمین هستند، روزی ۱۶ بار طلوع و غروب آفتاب را می بینند و در این جا هم چشم انداز ایران در حال فرو رفتن در تاریکی غروب است.

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *