خواص بی نظیر آجیل ها

جادوی سلامتی با خواص شگفت انگیز این آجیل ها

در این مطلب  خواص معجزه آسای هر یک از آجیل ها را برایتان آورده ایم؛  می خواهیم خواص بیماریزایی و درمانگری  انواع  این مغز‌ها و دانه های روغنی را به شما بشناسانیم

انواع مغزها یک میان وعده خوب و سالم سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر است که توصیه می‌شود در رژیم غذایی روزانه گنجانده شود.

گردو

گردو، میوه مغزدار باارزشی است که انواع مختلفی دارد. گردو منبع عالی پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی است. این میوه مغزدار یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا۳ است. حدود ۱۴ نیمه گردو (۱ اونس) منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ است. گردو سرشار از ویتامین ای و آنتی اکسیدان است، موادی که خطر توسعه بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد. پژوهشگران دانشگاه پزشکی شیکاگو با بررسی عادت غذایی ۶۰۰۰ نفر دریافتند که آن دسته از افرادی که دچار مشکلات فراموشی و نظایر آن نیستند، در عادت غذایی خود غذاهای سرشار از ویتامین ای گنجانده‌اند. ویتامین ای، رادیکال‌های آزاد را که به سلول‌های مغز آسیب بزنند، مهار می‌کند.
آجیل برزیلیمنبع خوبی از سلنیوم است که ماده معدنی مفید برای سلامت تولید مثل و تیروئید است. سلنیوم یک ریزماده‌ی معدنی است که به حفظ پوست از آسیب‌‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند و همچنین ممکن است در محافظت از سرطان پوست نقش داشته باشد.۲۷۲ میکروگرم در ۳ یا ۴ دانه آجیل سلنیوم یافت می‌شود. تحقیقات نشان داده است که جذب سلنیوم زیاد خطر ابتلا به آرتروز را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. موجب تنظیم عملکرد غده تیروئید شده و از بروز سرطان جلوگیری می کند.
بادام هندی

سرشار از ویتامین های A و E و املاح معدنی مس، منیزیم، فسفر، روی و همچنین چربی و پروتئین است. اسید اولئیک موجود در آن، چربی غیراشباعی است که برای قلب مفید است. از مهمترین مزایای بادام هندی منیزیم آن است. منیزیم می تواند با تنظیم فشار خون از سکته های قلبی بکاهد و برای سلامتی استخوان ها مفید باشد.  اگر منیزیم به میزان کافی دریافت نشود، باعث گرفتگی عضلات می‌شود.
پسته

این را هم بخوان :  به این روش دوش بگیرید

پتاسیم پسته حفظ سلامت اعصاب و نگهداری آن را برعهده دارد. پسته در مقایسه با دیگر آجیل ها، مقدار کمی کالری دارد. بدون کلسترول است و مقدار کمی چربی اشباع دارد. پسته دارای مقدار زیادی فیبر است که به هضم مواد غذایی کمک تنظیم کلسترول و قند خون کمک می‌کند. همچنین دارای فسفر و منیزیم است که از گرفتگی عضلات جلوگیری می‌کند. آهن پسته، برای سرگیجه، خستگی، رنگ پریدگی و کم خونی مفید است. ۱۲- پسته نیز مانند دیگر دانه ها، از بیماری های قلبی جلوگیری می کند. به خاطر وجود چربی های غیر اشباع، می تواند مقدار کلسترول خون را پایین بیاورد.
بادام

حاوی کلسیم به همراه ویتامین E است که باعث استخوان سازی می‌شود. مواد معدنی آن در برابر سرطان محافظت می‌کند. مغز بادام انرژی بخش و تسکین دهنده است. چربی موجود در بادام برای سلامت قلب مفید است. و منبع غنی از ویتامین D، منیزیم و پتاسیم است و می‌تواند در محافظت از بدن در مقابل ابتلا به دیابت موثر باشد.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

رابطه مقعدی

آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟

اینجا به سوالی پرتکرار یعنی آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟ پاسخ دادیم. واقعیت این است که رابطه مقعدی باعث بارداری نمیشود اما نکات مهمی در این باره هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *