خودرویی برای مشکل‌ پسندان

مرسدس‌بنز می‌باخ کلاس اس که ابهت کلاس اس را با ویژگی‌های بی‌نظیر می‌باخ پیوند داده، در گوانگ‌ژو و لس‌آنجلس (بازارهای کلیدی فروش این مدل) رونمایی شد.

مرسدس‌بنز می‌باخ کلاس اس که در ماه فوریه سال ۲۰۱۵ (بهمن‌ماه پیش رو) به بازار می‌آید از طراحی متفاوت و درعین‌حال پایبند به اصول مرسدس بهره می‌برد. برای مثال بخش‌های جانبی کاملاً جدید و ویژه آن طراحی شده‌اند، اما قوس سقف در یک نگاه ما را به یاد کلاس اس می‌اندازد. ویژگی متمایز بدنه همین پانل‌های جانبی هستند. استفاده از خطوط برجسته جانبی طراحی را پویاتر از پیش کرده است. درهای عقب با زیرکی کوتاه‌تر شده‌اند و شیشه‌هایشان مستطیلی است. صندلی‌ها هم در اتاقک کمی عقب‌تر از شیشه‌ها قرار گرفته‌اند و انگار فضای خصوصی بیشتری برای سرنشینان عقب به وجود آورده‌اند.

در ابعاد بدنه تغییراتی ایجاد شده؛ فاصله محوری بیشتر شده و موضع مستحکمی به می‌باخ کلاس اس بخشیده است. به‌طور دقیق فاصله محوری چرخ‌های جلو و عقب ۳۳۶۵ میلی‌متر است. طول آن‌هم با افزایش ۲۰ سانتی‌متری نسبت به کلاس اس به ۵۴۵۳ میلی‌متر رسیده است.

طراحی داخلی نیز به‌شدت منحصربه‌فرد است. درون اتاقک چیزی فراتر از اتاق یک خودرو است. قلمرو سرنشینان عقب مملو از هرگونه نعمتی است؛ صندلی‌های وی.آی.پی فوق‌العاده راحت به کلیه امکانات مجهز شده‌اند. درها با دوردوزی‌ها و تریم خاص به‌تنهایی هنر طراحان داخلی می‌باخ کلاس اس را به نمایش می‌گذارند.
سکوت آرامش‌بخش قسمت عقب آن را به کم صداترین بخش عقب در خودروهای سدان تولیدی تبدیل کرده است. باوجود شیشه‌های بزرگ به‌سختی می‌توان صدای باد را در اتاقک شنید. اتاقک به‌قدری جادار است که سرنشینان می‌توانند به‌راحتی در آن استراحت کنند یا بخوابند. این خودرو مطابق با خواسته‌های متمول‌ترین و مشکل‌پسندترین مشتری‌های دنیا ساخته شده و آماده است همه توقعات آن‌ها را برآورده کند.

مرسدس- می‌باخ یک زیرمجموعه است که در آینده خودروهای مرسدس بنز منحصربه‌فردتری تولید خواهد کرد؛ بنابراین این زیرمجموعه دومین زیرمجموعه مرسدس بعد از مرسدس AMG است.

این را هم بخوان :  موضع‌گیری علیه کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران

قوی‌ترین نسخه از این مدل، می‌باخ کلاس اس ۶۰۰ است که از یک موتور ۱۲ سیلندر دوتوربویی بهره می‌برد. این موتور ۵۹۸۰ سی‌سی ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان گشتاور از دور موتور ۱۹۰۰ دور در دقیقه در دسترس است. شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت S600 پنج ثانیه طول می‌کشد. حداکثر سرعت آن‌هم ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است که به‌صورت الکترونیک محدود شده است.

مدل S 500 دیگر نسخه این خودرو است که از یک موتور۸ سیلندر استفاده می‌کند که با حجم ۴۶۶۳ سی‌سی، ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی برای مدل سدان تنها ۸٫۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و میزان آلایندگی ۲۰۷ گرم در هر کیلومتر برآورد شده است. این مدل به‌طور استاندارد به جعبه‌دنده ۹G- TRONIC مجهز می‌شود که نخستین جعبه‌دنده ۹ سرعته خودکار در این بخش است.

مدل S 500 4MATIC هم از ماه ژوئن ۲۰۱۵ (خردادماه سال آینده) ارائه می‌شود. 

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *