خوراکی هایی که خانم ها باید در دوران بارداری بخورند

بارداری یکی از اتفاقات فوق العاده در زندگی یک خانم است. اگر باردار هستید  بیشتر از همیشه نیاز به مراقبت دارید. مصرف مواد غذایی و توجه به تغذیه از جنبه های مهم حاملگی است. خوردن مواد غذایی سالم برای تغذیه جنین بسیار مهم است.

۱- خوردن آجیل

۳ ماه اول بارداری مهم‌ترین مقطع از این دوران حساس است زیرا در این مدت تغییرات سریع اتفاق می‌افتد و ضروری است مواد مغذی مورد نیاز برای این تحولات تامین شود.

آجیل حاوی آنتی اکسیدان ها، کلسیم، فولیک اسید و چربی اشباع نشده است و به توسعه مغز جنین کمک می‌کند. مصرف آجیل در حاملگی همچنین باعث کاهش خطر پوکی استخوان و کاهش تراکم استخوان مادر براثر بارداری می‌شود. مصرف آجیل در دوران بارداری (البته به صورت خام و نه شور)  توصیه شده است.

۲-ماهی

اکثر متخصصین، گوشت ماهی را از ضروریات یک رژیم غذایی مناسب در دوران بارداری می‌دانند. تنها مشکل مصرف ماهی در دوران حاملگی، به ترکیبات سمی جیوه ای موجود در اکثر انواع ماهی ها برمی‌گردد. جیوه موجود در انواع ماهی ها معمولا برای افراد عادی مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ اما برای زنان باردار، زنان در دوران شیردهی و زنانی که قصد بارداری دارند قضیه تفاوت دارد.

 

ماهی آزاد، قزل آلا، ساردین، گوش ماهی و میگو از جیوه کم تری برخوردارند و انتخاب خوبی برای دوران بارداری هستند.

۳-گوشت مرغ، گاو و بوقلمون

این را هم بخوان :  همبرگر پخته شده با طلا

گوشت و جانشین های گوشت تامین کننده پروتئین و آهن هستند که در تکامل خون و بافت های جنین نقش اساسی را به عهده دارند. سعی کنید در هر وعده غذای خود یکی از آنها را مصرف کنید.

۴-پنیر

پنیر منبعی غنی از کلسیم بوده و به طور کلی مصرف پنیر در دوران بارداری بی ضرر است. البته بعضی از پنیرها حاوی مقدار زیادی باکتری لیستریا هستند که برای جنین خطرناک است و باعث سقط آن می‌شود. بنابراین  بهتر است زنان حامله از مصرف پنیرهای غیر پاستوریزه در طول بارداری خودداری کنند.

۵-گروه غلات

چیزی که در استفاده از غلات در دوران بارداری  مهم است، این است که باید از غلات تسویه نشده استفاده کنیم. غلات سبوس دار دارای ویتامین و مواد معدنی نیز می‌باشند که می تواند پاسخگو کودک شما باشد. گندم ، جو، نخود فرنگی خشک شده، ذرت، لوبیا و برنج از جمله منابع غلات و حبوبات می‌باشند.

لازم به ذکر است که غلات و انواع حبوبات به رفع تهوع های دوران بارداری نیز کمک می‌کنند و با کمک فیبر ها می‌توان یبوست را کاهش داد.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

رابطه مقعدی

آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟

اینجا به سوالی پرتکرار یعنی آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟ پاسخ دادیم. واقعیت این است که رابطه مقعدی باعث بارداری نمیشود اما نکات مهمی در این باره هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *