دو زندانی عرب خوزستان اعدام شدند

دو زندانی عرب خوزستان به اتهام بمب گذاری اعدام شدند

 

دستگاه قضایی کشور روز گذشته دو زندانی عرب خوزستانی را که به اتهام بمب گذاری در مسیر لوله گاز بازداشت کرده بود؛ اعدام کرد.

بنا به گزارش گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خانواده علی چه‌ بیشاط و سید خالد موسوی از سوی مامورین اداره اطلاعات با خبر شدند که حکم اعدام در مورد این دو زندانی به اجرا درآمده است.

ماموران وزارت اطلاعات امروز محل دفن هر دو زندانی سیاسی اعدام شده را خانواده های اعلام خواهند کرد آنها در مورد برگزاری مراسم مذهبی عمومی به خانواده ها هشدار دادند.

به گفته برخی از اعضای خانواده این دو زندانی، آنها در طول بازداشت در معرض بدرفتاری و شکنجه جسمی قرار گرفته بودند و پس از آن در مقابل دوربین های تلویزیونی شبکه پرس تی وی حاضر و اتهامات منتسب به خود را پذیرفتند، خانواده های این دو زندانی نیز با تهدید و تطمیع وزارت اطلاعات در مقابل دوربین های تلویزیونی خواسته های آنها را به جا آوردند.

این دو زندانی از ۲۷ اسفند سال گذشته ، توسط نیروهای اداره اطلاعات از زندان فجر دزفول به مکان نامعلومی منتقل شده بودند این دو زندانی از سوی شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز ، در شهریور ١٣٩٢ به اتهام محاربه با خدا و اقدام علیه امنیت ملی از طریق انفجار لوله‌ گاز چغازنبیل به اعدام محکوم شدند.

این را هم بخوان :  اعدام قاتل در ساری +18

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

یک نظر

  1. اگر آزادمی شدند ما مردم خودمان آن دو راحساب میرسیدیم نه به این راحتی اعدامشان کنند!
    کار شاقی انجام نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *