شدت توفان گرد و خاک باعث تعطیلی خوزستان شد

شدت توفان گرد و خاک باعث تعطیلی ۱۱ شهر خوزستان شد + تصویر

این روزها حال هوای اهواز و برخی شهرستان های دیگر استان خوزستان ناخوش است و مردم این شهر ها با پدیده توفان گرد و خاک و غبار روبرو هستند. شدت توفان گرد و خاک باعث تعطیلی ادارات و مدارس اهواز و ۱۱ شهرستان خوزستان شد.

به گزارش تالار خبر، ستاد بحران استانداری خوزستان روز یکشنبه تصمیم گرفت ادارات و دستگاههای دولتی در ۱۱ شهرستان این استان به دلیل غلظت زیاد گرد و خاک تعطیل شوند.

براساس خبر خبرگزاری ایرنا، ستاد بحران استانداری خوزستان ظهر یکشنبه در نامه ای به ادارات کل استان خوزستان اعلام کرد: تمامی ادارات شهرستانهای اهواز، آبادان، ماهشهر، هندیجان، دشت آزادگان،کارون، باوی، امیدیه، حمیدیه، خرمشهر، و رامشیر به دلیل بروز پدیده گردو غبار در روز یکشنبه تعطیل است.

تعطیلی مدارس

ستاد بحران خوزستان مدارس استان خوزستان هم تصمیم گرفت به دلیل شدت بالای گردو غبار ، مدارس شهرستان های اهواز ،آبادان،ماهشهر ،امیدیه ،هندیجان و دشت آزادگان و شهرهای تابعه تعطیل شوند.

گردو غبار ۶۶ برابر حد مجاز

مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست خوزستان هم با اشاره به اینکه گرد و غبار در استان رو به افزایش است گفت: میزان غلظت گردو غبار در شهرستان ماهشهر در جنوب خوزستان به بیش از ۱۰ هزار میکروگرم بر متر مکعب یعنی ۶۶ برابر حد مجاز رسید.

‘شهریار عسکری’ در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه غلظت گردوغبار در خوزستان رو به افزایش است افزود: پنجشنبه دو هفته پیش نیز اهواز برای نخستین بار غلظت بالای ۶۶ برابری حد مجاز را در مدت چند سالی که خوزستان با پدیده گردوغبار روبه رو است تجربه کرده بود.

وی افزود: تا ساعت ۱۳ روز یکشنبه میزان غلظت گردو غبار در اهواز به هشت هزار و ۱۱۰میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.

وی گفت: میزان گردو غباردر شهرستان آبادان تا این ساعت به ۴۸۶ میکروگرم،در شادگان ۲۲۶ میکروگرم ،اندیمشک ۱۱۴ میکروگرم ،بهبهان ۲۸۶ میکروگرم و در شوش به ۲۶۰ میکروگرم بر متر مکعب رسیده است.

میزان طبیعی وجود ذرات معلق در هوا حدود ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است.

این را هم بخوان :  باد شدید و بردن چادرهای مردم به هوا

غلظت آلاندگی گردوغبار، مشکلات زیادی را برای شهروندان ، بویژه دانش آموزان و کارکنان ادارات تعطیل شده که قصد عزیمت به منزل را درهوای آلوده داشتند، بوجود آورد.

 

 تمامی پروازهای فرودگاه اهواز لغو شد

مسوول روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان خوزستان از لغو تمامی پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز به علت گرد و خاک خبرداد.

‘مجید ملایانی’ روز یکشنبه افزود: پروازهای ظهر فرودگاه اهواز به علت کاهش دید افقی کمتر از ۵۰متر که ناشی از گرد و خاک غلیظ می باشد انجام نشد.

وی گفت: هر ۱۵پرواز امشب فرودگاه اهواز در صورت مساعد شدن هوا با تاخیر انجام می شود.

بنا به این گزارش نشست و برخاست هواپیماهای مسافری در فرودگاه ماهشهر در ۱۰۰کیلومتری جنوب مرکز استان نیز به علت نامساعد بودن هوا که ناشی از گرد و خاک غلیظ توام با وزش باد شدید است نیز متوقف شده است.

در دو هفته اخیر نشست و برخاست هواپیماهای مسافری در فرودگاه های آبادان ، ماهشهر ، اهواز و دزفول به علت گرد و خاک غلیظ با اختلال رو به رو بوده است.

بنا به این گزارش صدها مسافر در فرودگاه های استان هم اکنون در انتظار مساعد شدن هوا و از سرگیری پروازها هستند.

 کمپین اینترنتی خوزستانی ها علیه توفان خاک

تعدادی از مردم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان با انتشار عکس هایی از توفان خاک روز یکشنبه خواستار چاره اندیشی برای این مشکل بزرگ شدند.

توفان خاک و گردو غبار روز یکشنبه دوباره به سراغ شهرهای خوزستان آمد و باعث تعطیلی مدارس و ادارت و توقف پروازها در این استان شد.

شمار زیادی از ساکنان اهواز و دیگر شهرهای خوزستان که با توفان خاک روبه رو شده اند عکس هایی از وضعیت خاکی هوا تهیه کرده و در صفحات خود در شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک و  اینستاگرام منتشر کرده اند.

“خاک شش” و “ما زنده ایم” و “اهواز”  نام برخی از این کمپین های اینترنتی است.
این عکس ها به خوبی حجم توفان خاک و گردو غبار را نشان می دهد.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *