پیراناها

شهرت مرگبار پیراناها

شهرت مرگبار پیراناها تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است؟

تدی رزولت یکی از روسای جمهور آمریکا پس از بازگشت از سفرش به آمازون بیان کرد صحنه ای را دیده که در آن تعدادی پیرانا یک گاو را ظرف مدت چند دقیقه خورده اند. این گفته سر و صدای زیادی به راه انداخت. یا تعداد پیرانا ها خیلی زیاد بوده و یا گاو کوچک بوده است!

پیراناها

 

به گفته “ری اوزارزاک” دستیار بخش ماهی ها در آکواریوم ملی آمریکا در بالتیمور، حدود 300 تا 500 پیرانا در مدت 5 دقیقه می توانند گوشت بدن یک انسان 90 کیلوگرمی را از اسکلتش جدا کنند. اما سوال اینجاست که آیا چنین حمله ای اتفاق می افتد؟

پیراناها

در واقع پیرانا ها اسمشان به بدی در رفته! بله، آنها مخلوقاتی گوشتخوار با دندان هایی تیز هستند و آنطور که “اریکا کلیتون” مدیر کلکسیون آمازون در اکواریوم “شِد” در شیکاگو می گوید: “انگار آنها دهانی پر از تیغ جراحی دارند”. اما با این اوصاف هم، گاز گرفتن انسان ها توسط پیرانا ها کاملا به ندرت اتفاق می افتد. بیشتر آنها با شادمانی سرگرم تغذیه از ماهی های دیگر و گیاهان هستند.

این را هم بخوان :  تائید سقوط هواپیمای گمشده مالزی

پیراناها

به طور کل، اگر کاری به کار آنها نداشته باشید، آنها هم سرشان به کار خودشان خواهد بود. اما چنانچه تصمیم گرفتید در آمازون تنی به آب بزنید مواظب باشید که در بدنتان زخم باز وجود نداشته باشد زیرا بوی خون پیرانا ها را جذب میکند.

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *