شهر های معروف در گذر زمان

شهر های معروف در گذر زمان

بهتون پیشنهاد میکنم این پست رو تا اخر بخونید

شهر های معروف جهان در گذر زمان

به نظرتان اگر در زمان به گذشته سفر کنیم، نمای ساختمان ها و شهر های چند دهه و یا چند قرن پیش چگونه بودند ؟ این سوالی است که وقتی سازه ها و ساختمان های عظیم و با شکوه سراسر جهان را مشاهده می کنیم، از خودمان می پرسیم. در این قسمت برخی از معروف ترین شهر های جهان را در گذر زمان مقایسه خواهیم کرد.

شهر های معروف در گذر زمان

منهتن آمریکا (۱۶۰۹-۲۰۰۹)

اولین مدارک از وجود شهر نیویورک به سال ۱۵۲۴ بر می گردد، زمانی که کاشفان ایتالیایی برای اولین بار با بومیان آنجا مواجه شدند. نیویورک مدرن رشد خود را از سال ۱۹۸۹ با ادغام ۵ بخش بزرگ به خود آغاز کرد که از جمله آن ها محله منهتن است که جزو قدیمی ترین محله های نیویورک به حساب می آید. رکود بزرگ اقتصادی و جنگ جهانی دوم دو دلیل مهم برای رونق ساخت و ساز در این منطقه می باشد.

 ——–

شهر های معروف در گذر زمان

دبی (۱۹۹۰-۲۰۰۸)

دبی امروزی در قرن ۱۸ به عنوان یک روستای کوچک ماهیگیری تاسیس شد. سال ۱۹۶۰ را می توان آغاز رونق دبی دانست. با کشف نفت مهاجران بسیاری به آنجا کشیده شدند و تقاضای زیاد برای تاسیس ساختمان های جدید، دبی را به یک شهر مدرن و پر رفت و آمد تبدیل کرد. در میان آسمان خراش های آن، برج خلیفه نهفته است که بلندترین ساختمان دنیا با ارتفاع ۸۲۸ متر به حساب می آید.

———

شهر های معروف در گذر زمان

شنزن چین (۱۹۷۹-۲۰۰۴)

شنزن احتمالا سریع ترین رشد را بین شهر های چین و احتمالا جهان داشت. در سال ۱۹۷۹ چیزی جز یک دهکده کوچک نبود اما با سرمایه گذاری کلان خارجی چهره شهر به طور کلی تغییر کرد. امروزه می توان شنزن را یک کلان شهر با جمعیتی در حدود ۱۲ میلیون به حساب آورد.

——–

شهر های معروف در گذر زمان

 

میدان تایمز نیویورک (۱۸۹۷-۲۰۰۷)

اگر کمی با فرهنگ و سینمای آمریکا آشنا باشید، احتمالا در مورد میدان تایمز شنیده اید. این میدانِ مشهور بین تقاطع خیابان برادوی و خیابان هفتم در منهتن واقع شده است. از سال ۱۹۰۴ نام آن از لانگاسر به تایمز تغییر یافت و دلیل عمده اش وجود دفاتر و ساختمان های نیویورک تایمز در آن ناحیه بود. چندی بعد اولین تبلیغات الکترونیکی در یکی از ساختمان های این منطقه نصب شد. میدان تایمز ناحیه ی مهمی برای دوستداران تئاتر، هواداران موسیقی و تجّار به شمار می آید.

این را هم بخوان :  ورود ماموران به برج های سعادت آباد

——

شهر های معروف در گذر زمان

کابل افغانستان (قبل و بعد از طالبان)

ساخت و ساز در پاتخت افغانستان از سال ۱۹۸۰ با حمله شوروی و در ادامه حملات گاه و بی گاه طالبان به طور چشم گیری کاهش یافت. کابل بر خلاف شهر های ذکر شده در این مقاله، از یک شهر سرسبز و آرام به تباهی کشیده شد.

——–

شهر های معروف در گذر زمان

هیروشیما ژاپن (۱۹۴۵-۲۰۰۷)

در طول جنگ جهانی دوم، شهر هیروشیما جزو یکی از شهر هایی بود که در تاریخ ۶ اوت ۱۹۴۵ بمباران اتمی شد. تقریبا ۷۰ در صد ساختمان های شهر به طور کامل از بین رفت و در حدود ۷ در صد از آنها دچار آسیب جدی شدند. علاوه بر چند ماه پس از این حادثه طوفان ماکورازاکی ضربه شدیدی به شهر وارد آورد. با این وجود بازسازی هیروشیما از سال ۱۹۴۹ آغاز شد و امروزه به عنوان یک شهر مدرن به حساب می آید.

——-

شهر های معروف در گذر زمان

خیابان آکسفورد (۱۸۹۰-۲۰۰۹)

خیابان اصلی شهر وست مینستر در غرب لندن یکی از معروف ترین خیابان های خرید با چندین مرکز تجاری و فروشگاه های بزرگ و معتبر در اروپا است. خیابان آکسفورد از زمان بسیار قدیم نیز وجود داشته و سربازان رومی برای رفت و آمد به شهر های مختلف از آن استفاده می کردند. پیشرفت منطقه از اواخر قرن ۱۸ آغاز شد، زمانی که ارل از آکسفورد خریداری شد و مناطق و حاشیه های زیادی به شهر اضافه گشت. در حال حاضر هنوز هم بنا ها و ساختمان های قدیمی در این منطقه به چشم می خورد که به جذابیت آن افزوده است.

——-

شهر های معروف در گذر زمان

شانگهای چین (۱۹۹۰-۲۰۱۰)

تصویر بالا، نمایی از شهر شانگهای را در سال ۱۹۹۰ نشان می دهد که بسیار سرسبز و دوست داشتنی به نظر می رسد اما تنها بیست سال بعد به ابر شهری تبدیل شد که در عکس پایین مشاهده می کنید. مکان شهر در دهانه رودخانه یانگ تسه قرار گرفته است. شانگهای همیشه یکی از مناطق مهم دنیا به شمار می آید، این شهر در حال حاضر مرکز تجارت جهانی است و بزرگترین بندر باری جهان می باشد.

 

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *