شوماخر از بیمارستان مرخص شد

مایکل شوماخر، اسطوره‌ مسابقات فرمول یک، پس از خارج شدن از کما، بیمارستان گرنوبل را ترک کرد.

مایکل شوماخر، پر افتخارترین راننده فرمول یک، روز یکشنبه ۲۹ دسامبر ۲۰۱۳، و به هنگام اسکی در کوه‌های آلپ در فرانسه به شدت به یک صخره برخورد کرد و از ناحیه سر مصدوم شد.

پزشکان بیمارستانی در شهر گرونوبل فرانسه شوماخر را در حالت کمای مصنوعی نگه داشتند تا بتوانند با عمل جراحی لختگی خون در مغز او را بیرون بیاورند.

سپس او را در همان حالت نگه داشتند تا مانع از ورم بیش از حد بعد از عمل جراحی شوند.

سابین کم، مدیر شوماخر گفت: “شوماخر از حالت کما خارج شده و بیمارستان گرنوبل را ترک کرده است. خانواده وی از کادر پزشکی اعم از دکترها، پرستارها و دیگر دست اندرکاران تشکر می‌کند. همچنین از کسانی که در محل حادثه حضور داشتند و به شوماخر برای انتقال به بیمارستان کمک کردند، تشکر می‌کند.”

وی همچنین افزود: “خانواده شوماخر همچنین از تمام کسانی که در این مدت به مایکل نامه فرستادند و برای وی آرزوی بهبودی کردند تشکر می‌کند. ما اطمینان داریم که این افکار مثبت به بهبود وی کرده است. برای آینده هم باید بگوییم که ادامه درمان دور از چشم عموم انجام خواهد شد.

در همین حال تیم فوتبال آلمان که اکنون برای شرکت در جام جهانی ۲۰۱۴ که در برزیل به سر می‌برد برای مایکل شوماخر آرزوی سعادت و بهبودی کرد.

لوکاس پودولسکی، بازیکن آلمانی و مهاجم آرسنال در یک کنفرانس خبری در برزیل گفت: “دوست دارم به یک دوست عزیز که متاسفانه نمی تواند با ما اینجا باشد سلام کنم. او مایکل شوماخر است.”

او در ادامه گفت: “او به اندازه همه ما دیوانه فوتبال است. ما برای خانواده او آروزی صبر و استقامت می‌کنیم. اگر در این جام جهانی به عنوان قهرمانی دست یابیم او از صمیم قبل خوشحال می‌شود.”

این را هم بخوان :  پرسپولیس ده‌ نفره استقلال را شکست داد

شوماخر که سال گذشته از فرمول یک برای دومین بار خداحافظی کرد، چند روز بعد از تصادفش ۴۵ ساله شد.

او در ۱۹ سال دوران حرفه‌اش در فرمول یک برنده ۹۱ مسابقه شد و هفت بار بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد و از این رو پر افتخارترین راننده فرمول یک تاریخ به شمار می‌رود.

این هفت قهرمانی دو بار با تیم بنتون (۱۹۹۵ و ۱۹۹۴) و پنج بار متوالی با تیم فراری (۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴) بود.

شوماخر پس از اینکه در سال ۲۰۰۶ در رقابتهای فرمول یک دوم شد اعلام بازنشستگی کرد.

پس از آن او در یک حادثه موتورسواری در اسپانیا بشدت آسیب دید اما بهبود یافت و در سال ۲۰۱۰ با تیم مرسدس دوباره به پیست مسابقات برگشت، هر چند موفقیت چندانی کسب نکرد.

 

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *