طرز تهیه دسر توت فرنگی

لذت یک غذای خوشمزه را با دسر توت فرنگی دو چندان کنید

دسرها معمولا بعد از غذا سرو می‌شوند، دسر توت فرنگی یکی از بهترین دسرهایی است که می‌توانید با آن سفره‌تون رو رنگارنگ کنید.

طرز تهیه‌ی دسر توت فرنگی برای شش نفر

مواد لازم:

۱۷۰ گرم شیر غلیظ شده سرشیردار

۴ قاشق غذاخوری شکر

آب نصف لیمو

۱۵ گرم ژلاتین

یک بانکه مربای توت فرنگی

برای تزئین ۳۰۰ میلی‌لیتر خامه زده شده و تعدادی توت فرنگی

طرز تهیه:

شیر را برای مدت ۸ ساعت یا از شب تا صبح بگذارید سرد شود. ژلاتین را در مقدار کمی آب سرد بخیسانید. شیر را با مخلوط کن برقی هم بزنید تا حجمش دو برابر حجم اولیه شود. بعد آب لیمو را در آن مخلوط کرده و با دقت شکر را به آن اضافه کنید. ژلاتین را گرم کنید تا در آب حل شود، سپس آن را به مخلوط اضافه کنید و با دقت مربای توت فرنگی را نیز به مخلوط بیفزایید. یک قالب شیرینی‌پزی گرد یا ظرف شیرینی‌پزی را با آب سرد خیس کنید و مخلوط را داخل آن بریزید. بگذارید سرد و سفت شود. بعد قالب یا ظرف را برای چند ثانیه داخل آب جوش فرو برید و آن را داخل ظرف سرو برگردانید. خامه زده شده را داخل قیف تزئین ریخته و با آن روی مخلوط‌تان را تزئین نمائید. آن را می‌توانید با سس توت فرنگی میل فرمائید. برای تهیه‌ی سس توت فرنگی، پوره‌ی توت فرنگی تازه را با شکر درشت و کمی آب‌لیمو قاطی کنید.

این را هم بخوان :  آشپز خانه های زیبا

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

زن افغانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی

زن افغانی برای ازدواج با مرد ایرانی یکی از عباراتی است که بسیار جستجو میشود. اگر به دنبال زن افغانی هستید این مطلب را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *