عکس های دیده نشده از کره شمالی

روی دیگر کره‌ شمالی

 

 “یولریک پدرسن” پس از دو هفته گردش در کره شمالی عکس های متفاوتی به ویژه از مناظر و طبیعت این کشور که پیش از این کمتر مورد توجه عکاسان قرار گرفته بود، عکاسی کرده است. 

“یولریک پدرسن” عکاس دانمارکی که پیش از این با عکس های مستندی از زندگی مردم در افریقا به عنوان عکاس مستند به شهرت رسید این بار در سفری 2 هفته ای به کره شمالی رفت تا از آنچه کشور رازها گفته می شود عکاسی کند. پدرسن که دو روز پیش تعدادی از عکس هایش را در تلگراف منتشر کرد گفته است این سفر را همراه با دو راهنما که از سوی حکومت این کشور فرستاده شده بودند انجام داده و به ناچار به جاهایی رفته که آنها برایش انتخاب کرده اند.
بر خلاف اخبار و شایعاتی که از زندگی در حصار کره شمالی گفته و شنیده شده است عکس های پدرسن، تصویر متفاوتی به بیننده نشان می دهد؛ در عکس های او مردم کره مانند دیگر مردمان در کوچه و خیابان به زندگی عادی خود مشغول اند.
گرچه عکاس به هیچ وجه از حضور دو راهنمای کره ای خوشحال نبوده و سعی کرده است به دنبال سوژه های شخصی خود از غم و اندوه و فقر مردم این کشور بگردد اما حاصل کار با آنچه می خواست تفاوت دارد؛ به ویژه آنکه در مجموعه این عکاس دانمارکی عکس هایی از مناظر و طبیعت زیبای کره به تصویر کشیده شده است که تا کنون کمتر مورد توجه عکاسانی که به این کشور سفر کرده اند قرار گرفته است. رنگ های با طراوت، ترکیب بندی و گاه خود سوژه ها باعث شده اند تصویری که عکس های پدرسن نشان می دهد با آنچه سیاسیون درباره سختی و تلخی زندگی در این کشور می گویند فرق داشته باشد.
 
این را هم بخوان :  ایده های خلاقانه و خنده دار

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

زنان روسیه

قد زنان روسیه چقدر است ؟

حتماًدوربین مخفی ضایع کردن پلیسدرباره زیبایی و جذابیت دختران و زنان روس زیاد شنیده‌اید. یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *