عکس های محرمانه آتلیه ای از طالبان

گالری عکس های محرمانه آتلیه ی از طالبان

«توماس ورزاک» عکاس آژانس عکس مگنوم که در سال ٢٠٠١ در قندهار مشغول عکاسی بود، به طور اتفاقی با آرشیو عظیمی از عکس‌های اعضای طالبان مواجه می‌شود که در عکاس‌خانه‌ای به نام شاه و در دوران حضور طالبان در قندهار گرفته شده است.

در این عکاس‌خانه تعداد زیادی از اعضای گروه طالبان به دستور ملاعمر برای گذرنامه‌هایشان عکس گرفته‌اند؛ عکس‌هایی که در آن با یک دست گل و گلدان را نگه داشته‌ا‌ند و در دستی دیگر اسلحه و در بعضی موارد ژست‌های بسیار مهربانانه‌ای هم دارند.

طالبان در ابتدای قدرت‌گرفتن، عکاسی را به طور کلی ممنوع اعلام کرد و بسیاری از عکاسخانه‌ها را به تعطیلی کشاند اما بعد از مدتی اجازه داد تا دوباره کارشان را شروع کنند، با این تفاوت که کسی حق عکاسی از اعضای طالبان را نداشت.

«سعید کمال» صاحب عکاس‌خانه‌ شاه درباره‌ گرفتن این عکس‌ها می‌گوید: باید عکس‌ها را به صورت محرمانه و در اتاق پشتی می‌گرفتم و کسی نباید متوجه وجود آن‌ها می‌شد.

این را هم بخوان :  خالکوبی جدید مسی

ورزاک عکس‌ها را از «سعید کمال» که پس از خروج طالبان جرات می‌کند تا آن‌ها را در ویترین خود به نمایش بگذارد، به قیمت ٢٠ تا ۴٠ دلار خریداری می‌کند و در سال ٢٠٠۴ در کتابی به نام طالبان منتشر می‌کند.

36 46 54 62 74 82 93 104 135 136 141 151  171 181 192

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

عکس‌های جذاب از زنان در محل کار (اداره و آفیس)

عکس‌های جذاب از زنان در محل کار (اداره و آفیس)

مُدتبلیغ زیبا و دیدنیو فَشِن تنها مربوط به مهمانی و مراسم نیست. امروزه زنان و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *