عکس پرچم ایران روی بطری آبجو

اعتراض رسایی به ‘هتک حرمت’ پرچم ایران در حاشیه جام جهانی

حمید رسایی، از نمایندگان تندرو مجلس ایران که قصد داشت برای بازی‌های جام جهانی به برزیل برود، با اشاره به برخی برنامه‌های تبلیغاتی در حاشیه این بازی‌ها از مقامات دولتی در این باره انتقاد کرده است.

آقای رسایی در گفت وگو با خبرگزاری فارس از “تبلیغ پرچم جمهوری اسلامی ایران روی شیشه‌های مشروب” و “قرارگرفتن پرچم جمهوری اسلامی به شکل شلوارهای ساپورت چسبان در تن زنان نیمه‌برهنه” انتقاد کرده است.

به گفته او، این برنامه‌ها “هتک حرمت به پرچم جمهوری اسلامی و نام الله بوده” و فدراسیون فوتبال ایران و سفارت ایران در برزیل باید جلوی این کار را می‌گرفتند.

اشاره این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به برخی برنامه‌های تبلیغاتی و سرگرمی در حاشیه بازی‌های جام جهانی است.

در روزهای گذشته تصاویری از آبجوهای نقش‌گرفته از پرچم ۳۲ کشور شرکت‌کننده در جام جهانی برزیل و همین‌طور اجرای برنامه مدل‌هایی که لباس‌های نقش‌گرفته از این پرچم‌ها پوشیده بودند در فضای مجازی منتشر شده است که پرچم ایران هم در بین آنها دیده می‌شود.

حمید رسایی پیگیر بود برای بازی‌های جام جهانی به برزیل برود

حمید رسایی، رئیس کمیته سلامت اداری کمیسیون اصل ۹۰، در روزهای گذشته پیگیر بوده است که برای “نظارت” بر حضور ایران در جام جهانی به برزیل سفر کند.

 

کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ایران بر قوای سه‌گانه نظارت می‌کند و به شکایت شهروندان از آنان رسیدگی می‌کند.

احتمال حضور این نماینده تندرو مجلس ایران در حاشیه جام جهانی خبرساز شد و حتی در منابع غیررسمی گزارش شد که علی لاریجانی، رئیس‌مجلس ایران، گفته است هزینه چنین سفری را خود نمایندگان عازم برزیل باید بپردازند.

این را هم بخوان :  حاصل 6 سال آدامس جویدن

در نهایت اعلام شد که آقای رسایی “به دلایل شخصی” از این سفر صرف‌نظر کرده و یک نماینده دیگر، حسین آذین، همراه با دو کارشناس عازم این سفر می‌شود.

آقای رسایی در گفت وگو با خبرگزاری فارس با انتقاد از موضع علی لاریجانی درباره سفر نمایندگان مجلس به جام جهانی، گفته است: “اگر در طول مجلس نهم هزار سفر خارجی صورت بگیرد، قطعا حضور نماینده مجلس برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های ذیربط در این بازی‌ها جزو ۲۰ مورد اول است.”

‘برنامه‌های دقیق’ برای نظارت بر تماشاچیان ایرانی

یکی از وبسایت‌های خبری از قول حسین آذین، رئیس کمیته فرهنگی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس که حالا به جای حمید رسایی راهی برزیل شده، نقل قول کرده که او برای نظارت بر “تمامی اقدامات تیم ملی و حتی هنرمندانی که تیم ملی را در سفر به برزیل همراهی می‌کنند” به این سفر می‌رود.

طبق گزارشی که خبرگزاری ایسنا آن را نقل کرده، آقای آذین گفته است: “باید نظارت داشته باشیم تا خدایی نکرده کاری خلاف آداب اسلامی و ایرانی صورت نگیرد.”

این نماینده مجلس همچنین از “برنامه‌ریزی دقیق برای نظارت بر تماشاگران ایرانی” در جریان بازی‌های جام جهانی خبر داده است.

عضو کمیسیون نظارتی مجلس در پاسخ به این پرسش که هزینه‌های سفر نمایندگان مجلس از کجا جور می‌شود، گفته است نمی‌تواند در این باره پاسخ بدهد چون اطلاعی ندارد.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *