فرود اضطراری بویینگ در فرودگاه مهرآباد

فرود اضطراری هواپیما در فرودگاه مهرآباد / بویینگ ۷۲۷ بار دیگر حادثه آفرین شد

ساعت حوالی ۱۲ و نیم ظهر امروز یک فروند بویینگ ۷۲۷ متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان که از تهران عازم ایروان بود با مشکل در چرخ‌ها مواجه شد.

خلبان این پرواز پس از اعلام مشکل ، به سمت فرودگاه مهرآباد پرواز کرد و با تخلیه سوخت توانست بدون حادثه هواپیما را در این فرودگاه به زمین بنشاند.
بر اساس گزارش روابط عمومی فرودگاه مهرآباد ، این هواپیما به علت آزاد نشدن دریچه چرخ سمت چپ هواپیما در فرودگاه مهرآباد فرود اضطراری کرده و در ساعت ۱۲:۴۵ مسافران بدون مشکل از هواپیما تخلیه شدند.
گفتنی است علامت ثبتی هواپیما EP-ASD بوده است.
به گفته ابراهیم شوشتری ، معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها ، این هواپیما ۱۲۴ مسافر و خدمه پرواز داشته است.
یک فروند بویینگ ۷۲۷ دیگر برای انتقال مسافران به ایروان (ارمنستان) آمده شده است.
مهرماه سال ۹۰ نیز یک فروند بویینگ ۷۲۷ که از مسکو عازم تهران بود با نقص در چرخ‌های جلو مواجه شد و با مهارت خلبان و بدون باز شدن چرخ در فرودگاه مهرآباد نشسته بود.
ساعت ۱۵:۱۷ دقیقه :
به گزارش روابط عمومی فرودگاه مهرآباد مقارن ساعت  10:50   دقیقه امروز دوشنبه مورخ ۵/۸/۹۳ پرواز آسمان اعلام فرود اضطراری نمود .در حالیکه کلیه نیروهای امدادی ، آتش نشانی ، اورژانس و نظامی ، امنیتی و درکنارباند فرودگاه  بین المللی مهرآباد آماده بودند و در انتظار فرود هواپیمابه سر می بردند  ،خوشبختانه پرواز در ساعت ۱۲:۳۲ بدون هیچ مشکل و خسارت جانی انجام گردید.
کلیه تجهیزات و امکانات امداد رسانی و اورژانس بعد از اطمینان از صحت وسلامت فرود هواپیما فرودگاه را تخلیه نمودند و کلیه مسافران پرواز شماره ۵۵۰ آسمان با نهایت دقت و مراعات مسافران ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه از داخل هواپیما تخلیه و پیاده گردیدند. وجهت استراحت و پذیرایی البته با حضور پزشک اورژانس به ترمینال یک منتقل شدند شایان ذکر است که فرودگاه مهرآباد از همان ابتدای اعلام وضعیت  اضطراری در آمادگی کامل بود  و کلیه امکانات و تجهیزات امداد و نجات شهری هماهنگ با ستاد بحران استانداری جهت فرود اضطراری مهیا گردید.
کلیه مدیران ستادی و فرودگاهی نیز جهت نظارت بر امداد رسانی در محل حاضر و در جریان وضعیت امدادی در داخل باند فرودگاه بودند. مهندس ایلخانی مدیرعامل شرکت فرودگاهها ،مهندس شوشتری معاونت عملیات هوانوردی ،مهندس رستمی مدیرکل فرودگاه و مهندس شمس نژاد معاونت عملیات هوانوردی مهرآباد مهندس شهبازی مدیر کل بررسی سوانح و مهندس دهقان مدیر کل نظارت بر شرکت های هواپیمائی سازمان هواپیمائی کشوری و جمعی از فرماندهان نظامی وانتظامی  فرودگاه در محل حضور داشتند .
رستمی گفت بالاخره بعد از کم کردن سوخت هواپیما خلبان در ساعت ۱۲:۳۲ تصمیم به فرود اضطراری در مهرآباد گرفت و ایمنی زمینی و آتش نشانی نیز جهت فرود ایمن باند را فوم پاشی کرده بودند وسریعا بعد از فرود هواپیمای آسمان ، باند جهت فرود پروازهای روزانه پاکسازی وشستشو ودر مدار عملیاتی قرار گرفت .
رستمی اعلام نمود خوشبختانه با کمترین  وقفه وتاخیر در ورود وخروج پروازها ی روزانه مجدداٌ فرودگاه برای پذیرش پروازها طبق برنامه آماده شد . 
این را هم بخوان :  سقوط هواپیمای نیرو انتظامی

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *