فضیلت زن این نیست که پایش را دراز کند و مدال بیاورد

آیت‌الله جوادی آملی: فضیلت زن این نیست که پایش را دراز کند و مدال بیاورد

  • آیت‌الله عبدالله جوادی آملی مرجع تقلید شیعه گفت: به ما گفتند بیراهه بروید ما هم گفتیم چشم، فضیلت زن در این نیست، که زن و دختر ما برود پایش را دراز کند و یک کسی را بزند و برای ما مدال بیاورد، فأین تذهبون، به کجا داریم می‌رویم.

     

    به گزارش خبرگزاری رسا، جوادی در درس تفسیر قرآن گفت:  ما خیال می‌کنیم کمال زن در این است که برای ما برود مدال بیاورد، کمال زن در مادر شدن است، در فرزند تربیت کردن است، کمال زن در اصلاح جامعه است، چرا عواطف در جامعه کم است، زن از همین حقیقت خلق شده است، به ما گفتند بیراهه بروید ما هم گفتیم چشم، فضیلت زن در این نیست، که زن و دختر ما برود پایش را دراز کند و یک کسی را بزند و برای ما مدال بیاورد، فأین تذهبون، به کجا داریم می‌رویم.

    وی ادامه داد: تفاوتی در خلقت انسان‌ها و تفاوتی در خلقت زن و مرد نیست، هزاران آدم آمدند و رفتند، هیچ دلیلی بر تفاخر نیست مگر عمل صالح، به جای این که بفرماید از یک شخص واحد فرمود از یک نفس واحد آفرید، تفاوت بین زن و مرد نیست، اما در برخی از ویژگی‌ها زن نسبت به مرد گاه مساوی مرد است، گاه بیشتر از مرد می‌برد، گاه کمتر از مرد است، این ویژگی‌های زن و مرد یک اختلافی است برابر خلقت‌هایی که دارد، او باید مادر بشود و این مادری عاطفه لازم دارد، هرگز مرد این توان را ندارد که فرزند رئوف و مهربان تربیت کند

 
این را هم بخوان :  کودکی با پوست دردناک

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

یک نظر

  1. ما زنها و دخترا باید توی همه ای مراحل شکوفا بشیم. وقتی رهبر کشور و رئیس جمهور کشورمون تبریک میگن به ملت بخاطر مدال اوری این شیرزنا پس بایدبعضی آقایون بدونن ارزش زن فقط به تولید مثل نیست. ما باید بتونیم از خودمون توی همه زمینه ها دفاع کنیم… ما از ریحانه جباری هم دفاع میکنیم از پاک بودن خودمون و الوده نشدن خودمون به گناه دفاع میکنیم… ما زنها اگه از مردا بیشتر نباشیم هیچکس نبایدبگه که کمتریم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *