فلاپی بیرد

فلاپی بیرد برمیگردد

یک بازی به‌شدت پرطرف‌دار که با ۵۰هزار دلار درآمد روزانه برای خالقش، او را چنان شوکه کرد که تصمیم گرفت از دسترس خارجش کند، دوباره به دنیای مجازی بازمی‌گردد.

دانگ نگوین خالق بازی پر سر و صدای فلپی‌برد که دقیقا ماه گذشته تصمیم گرفت تا محصول خود را از دسترس دوست‌دارانش خارج کند، دوباره آن‌را بازخواهد گرداند.

ماه گذشته دانگ نگوین در توییتی نوشت که تصمیم گرفته این بازی محبوب را برای همیشه از دسترس خارج و غیرفعال کند. تنها دلیل او این بود که نمی‌توانست بیش از این شرایط را تاب بیاورد. او در توییترش نوشت: «کاربران فلپی‌برد، بسیار متاسفم. ۲۲ ساعت دیگر من این بازی را از دسترس خارج می‌کنم. من بیش از این نمی‌توانم تحمل کنم.»

وی روز چهارم فوریه نیز در توییتی نوشت: «رسانه‌ها و مردم در ارزیابی موفقیت بازی اغراق کرده‌اند. این چیزی است که من هرگز نمی‌خواهم. لطفا آرامش مرا به هم نزنید.»

Flappy Bird نخستین بار در سال ۲۰۱۳ برای دستگاه‌های اندرویدی و سیستم عامل آی‌اواس راه اندازی شد. این اپلیکیشن، رتبه نخست محبوب‌ترین اپ رایگان اپل ستور و گوگل پلی را در نخستین روزهای سال ۲۰۱۴ به دست آورده بود.

در پی خارج شدن این بازی از دسترس کاربران، عده‌ای آن‌را با قیمت‌های گزاف به فروش می‌رساندند.

این را هم بخوان :  اقدام عجیب دختران اتیوپی برای شوهریابی

خالق این «پرنده‌های شل و ول» در مصاحبه‌ای اختصاصی با رولینگ استون گفته است که دلیل تصمیم پیشین وی برای برداشتن این بازی از فروشگاه‌های اپل‌استور و گوگل‌پلی، این بوده که متوجه شده فلپی‌برد ممکن است به‌شدت اعتیادآور باشد.

نگوین گفت پیامی از یک کودک دریافت کرده که نوشته بود: «۱۳ دانش‌آموز در مدرسه‌ی ما گوشی‌های خود را به‌خاطر بازی تو خرد کردند اما هنوز آن‌را بازی می‌کنند چون مانند کرک اعتیادآور است».

وی هم‌چنین درآمدی معادل ۵۰هزار دلار در روز را برای خود و والدینش که زندگی ساده‌ای در ویتنام داشتند، مایه بر هم زدن آرامش خوانده و گفت که عکاسان و گزارش‌گران پاپاراتزی زندگی بی‌دغدغه را از آن‌ها گرفته بودند.

دانگ نگوین می‌گوید این بازی در صورت بازگشت به فروشگاه‌های رسمی اینترنتی، این‌بار با هشداری همراه خواهد بود که در میانه بازی از کاربران می‌خواهد تا به استراحت یا کارهای دیگر هم بپردازند.

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *