فواید خواب برای سلامتی

۱۱ فایده ای که خواب برای سلامتی دارد

خواب یکی از بهترین داروهای قابل دسترس است که انرژی از دست رفته بدن را باز میگرداند و استرس را کاهش می دهد. بیشتر کارشناسان بهترین زمان خوابیدن را بین هفت تا هشت ساعت توصیه کرده اند. خواب بردن شما را شارژ می کند و انرژی شما را برای کار در تمام روز ذخیره می کند.

فوایدی که خواب خوب برای سلامتی به دارد

۱- خواب قلب شما را سالم نگه می دارد.

اگر شما خواب راحتی ندارید این حاکی از مشکلات قلبی است و یا داشتن فشار خون بالا که منجر به حملات قلبی می شود. اما اگر خواب منظمی داشته باشید سبب می شود هرمون های استرس کاهش پیدا کند و در نتیجه شما قلب سالمتری خواهید داشت.

۲- خواب کافی و کاهش وزن

اینکه شما شبها خوب بخوابید بدین معنی است که وزن کم می کنید بلکه شما را از اضافه وزن ناخواسته مصون می دارد. اگر بیخوابی داشته باشید هرمونی دربدن شما ترشح می شود که سبب افزایش اشتها می شود و شما دچار کمبود انرژی و استرس می شوید. کمبود خواب سبب می شود تمایل شما به خوردن تنقلات افزایش پیدا کند

۳- خواب خوب عامل کاهش تصادفات

نداشتن خواب کافی در طول شبانه روز موجب کاهش عکس العمل شما در طول روز بخصوص در هنگام رانندگی می شود. پزشکان معتقدند کسانی که شش تا هفت ساعت خواب کافی در طول شب دارند ۲برابر احتمال اینکه دچار تصادف شوند کمتر از افرادی است که این مدت از خواب را ندارند.

۴- خواب سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند

خواب سبب می شود که سیستم ایمنی بدن نسبت به بیماری ها مقاوم شود و شما را از بیماری هایی مثل آنفلونزا و سرماخوردگی و دیگر عفونت ها محافظت کنید.

۵- خواب مغز شما را همواره آماده نگه می دارد.

تصور کنید یک شب بیخوابی داشته باشید. شما روز بعد متوجه نداشتن تمرکز در کارهای خود می شوید. بطور کلی خواب موجب می شود همواره شما ذهنی کاملا هوشیار داشته باشید.

۶- خواب موجب می شود رابطه جنسی خوبی داشته باشید.

مطالعات نشان می دهد مردانی که کمتر از شش ساعت در طول شبانه روز می خوابند سطح تستسترون پایینی دارند که این موجب اختلال در رابطه زناشویی می شود این موضوع از جمله مشکلاتی است که برخی زوج های جوان بعد از ازدواج با آن روبرو هستند

این را هم بخوان :  جایگزین های لوازم آرایش

۷- خواب شما را از سردرد دور می کند.

اگر شما بیشتر از دیگران دچار سردرد های ناشی از استرس می شوید این نشان می دهد که شما خواب کافی در طول شبانه روز ندارید. چراکه نداشتن خواب کافی شما را دچار استرس و اضطراب می کند و این حالت جمجمه شما را ضربان دار می کند و سردرد خواهید داشت.

۸- با خواب کافی بدن شما روی فرم است

خواب با کیفیت مانند مکمل های ورزشی طبیعی است که این سبب بهبود عضلات دست و پا می شود. در کوتاه مدت محرومیت از خواب موجب می شود شما ضعف را در عضلات بدن خود متوجه شوید

۹- خواب خلق و خوی شما را افزایش می دهد

وقتی شما خواب کافی در شب داشته باشید در هنگام بیدار شدن صبح شما احساس شادابی می کنید و این یک حالت خوش بینانه و پر انرژی است . ممکن است از همان اول صبح با ترافیک یا حجم کاری سنگین مواجه شوید اما چون شما با خواب کافی آرامش و خلق و خوی خوب را کسب کرده اید این چالش ها را به راحتی پشت سر میگذارید.

۱۰- خواب آستانه تحمل درد شما را افزایش می دهد

مطالعات نشان داده است دو گروه از افرادی که خواب کمتر از نه ساعت داشته اند و آنهایی که بطور کافی خوابیده اند نشان داده است که آنهاییکه که خواب کافی داشته اند توانسته اند در آزمایشات درد بیشتری را نسبت به گروه دیگر تحمل کنند. تحقیقات نشان داده است خواب شب همانند یک مسکن عمل می کند.

۱۱- خواب روابط شما را با دیگران تقویت میکند

با توجه به اینکه محرومیت از خواب خلق و خوی شما را تحت تاثیر قرار میدهد بنابراین در مواقعی که شما کمبود خواب دارید مشکلات بیشتری را با شریک زندگی خود خواهید داشت. برای داشتن رابطه خوب با دیگران سعی کنید خواب کافی در طول شبانه روز داشته باشید

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

رابطه مقعدی

آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟

اینجا به سوالی پرتکرار یعنی آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟ پاسخ دادیم. واقعیت این است که رابطه مقعدی باعث بارداری نمیشود اما نکات مهمی در این باره هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *