فواید رابطه جنسی سالم در سلامت جسم و زیبایی پوست

داشتن رابطه جنسی سالم تاثیرات زیادی بر افزایش سطح سلامت بدن و پوست شما خواهد داشت و بر خلاف اعتقادات که تنها آن را امری روتین و همچنان فقط برای لذت می دانند این عمل برای زوج ها لازم و مفید می باشد. در ادامه به فواید رابطه جنسی سالم در سلامت جسم و زیبایی پوست می پردازیم

 

فواید رابطه جنسی سالم

درخشان تر شدن پوست
با رابطه جنسی پوست و موی شما درخشانتر میشود. استروژن که منجر به موهای سالم و پوست شفاف میشود با رابطه جنسی مکرر افزایش پیدا کرده و منجر به تولید کلاژن بیشتر میشود که پوست را انعطاف پذیر نگه میدارد.
 
جوانی
رابطه جنسی منظم و مداوم باعث میشود نگاه شما جوان بماند. با اینکه این شعار زیاد شنیده میشود که زیبایی درونی است اما میتوان گفت افرادی که رابطه جنسی سه بار یا بیشتر در هفته را تجربه میکنند، نگاه و صورت جوانتری دارند.
 

ضد افسردگی
در اوج لذت جنسی شما سروتونین آزاد میکنید که یک ناقل عصبی بوده و در تنظیم خلق و خوی شما و احساس خوشحالی و شادی اثربخش است. به همین دلیل گفته میشود رابطه جنسی اثرات ضد افسردگی داشته و ایمنی بدن را افزاش میدهد.
 
افزایش سایز سینه
در هنگام رابطه جنسی 25 درصد از سینه متورم میشوند و ارتفاع نوک سینه کمی افزایش پیدا میکند. به همین دلیل رابطه جنسی میتواند یکی از راههای افزایش سایز سینه باشد.
 
کاهش استرس
در نقطه اوج لذت جنسی دوز زیادی از اکسی توسین منتشر میشود. اکسی توسین باعث از بین رفتن کورتیزول میشود که هورمون استرس است. بسیاری از ما در زندگی شهری با کورتیزول بالا زندگی میکنیم. رابطه جنسی منظم و مداوم میتواند شما را تا حدودی از این استرسها دور نگهدارد.
 
صاف شدن شکم
افزایش کورتیزول در سیستم بدن شما منجر به بزرگ شدن شکمتان میشود و اینجاست که اکسی توسین میتواند باعث کاهش کورتیزول شود. 3-2 کیلویی که از اطراف شکمتان ناپدید شده، مدیون رابطه جنسی به موقع و ارگاسم است.
 
آرامش و حس خوب
در اوج لذت جنسی تمام مواد شیمیایی که احساس خوبی به شما میدهد، آزاد میشود. دوپامین میل جنسی شما را افزایش میدهد، اکسی توسین شما را آرام، صبور و مهربان میکند. تستوسترون هم باعث میشود در کارهایتان بهتر عمل کنید. اندورفین هم استرس شما را کاهش داده و باعث میشود احساس وجد بیشتری کنید. بنابراین چه چیزی از رابطه جنسی بهتر، برای آرامش.
 
افزایش سلامتی
رابطه جنسی فقط برای شکمتان مناسب نیست و برای تمام بدنتان مفید است. ضربان قلب و فشار خون شما بهتر شده و میتواند کالری بسوزاند. رابطه جنسی معادل یک کلاس یوگای قوی عمل میکند. علاوه بر این ارگاسم باعث القا تولید فنیل اتیل آمین میشود. این ترکیب درخشان شادی، اعتماد به نفس، تمرکز و محدودیت اشتها را افزایش میدهد.
 
بالا رفتن اعتماد بنفس
افرادی که میدانند چه میخواهند جذابترند. مطالعات انجام شده در مغز نشان داده است رابطه جنسی و مدیتیشن نقاط مشابهی ا در مغز روشن میکنند. بنابراین همان منافعی که با مدیتیشن عایدتان میشود را میتوانید در رابطه جنسی نیز دنبال کنید.

این را هم بخوان :  آموزش بافت تونیک زنانه

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *