قتل فجیع شهروندان مسیحی مصر به دست داعش +21

گروه تروریستی داعش در لیبی ویدئویی منتشر کرده اند که در آن سر بریدن ۲۱ مسیحی قبطی مصری به نمایش در آمده است؛ این گروه از مسیحیان قبطی مصر پیشتر به دست شاخه داعش در لیبی ربوده شده بودند.

در ویدئویی که داعش منتشر کرده، گروه مسیحیان مصری که لباس‌های نارنجی به تن دارند در نزدیکی دریا زانو زده‌اند و شبه‌نظامیان به طور همزمان سر آنها را می برند.

اندکی پس از انتشار این ویدئو، شورای امنیت ملی مصر به دستور عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری این کشور تشکیل جلسه اضطراری داد تا راه‌های واکنش مناسب به اقدام داعش را بررسی کند.

سیسی در یک سخنرانی در تلویزیون مصر قاتلان را “جنایتکاران وحشی” توصیف کرد. به گفته سیسی، مصر حق هر گونه واکنش به این اقدام گروه داعش را برای خود محفوظ می‌دارد.

رئیس جمهوری مصر همچنین هر گونه سفر شهروندان این کشور به لیبی را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد. با وجود گسترش نا آرامی‌ها در لیبی، هزاران کارگر مصری در جستجوی کار به این کشور همسایه می‌روند.

 

مصری‌ها هفته قبل با برگزاری راهپیمایی خواستار آزادی شهروندان قبطی شده بودند. شبه‌نظامیان داعش در لیبی تاکنون مسئولیت شماری از حملات مسلحانه در این کشور را به عهده گرفته اند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ که حکومت معمر قذافی در پی اعتراض‌های مردمی ساقط شد فاقد دولت مرکزی قدرتمند است و گروه‌های مسلحانه در بخش‌های مختلف آن فعالیت دارند.

این را هم بخوان :  انتهای دیوار چین

این گروه از مسیحیان قبطی مصر که در شهر ساحلی سرت در لیبی کار می‌کردند در ماه‌های دسامبر و ژانویه به دست تروریست هایی ربوده شدند که اکنون کنترل این شهر را در دست دارند.

گروهی از تندروها در لیبی که پیشتر با گروه داعش بیعت کرده اند روز یکشنبه ویدئوی سر بریدن این شهروندان مصری را منتشر کرده است.

برخی تظاهرکنندگان مصری هفته قبل دولت این کشور را متهم کردند که برای رهایی گروگان‌ها از دست داعش در لیبی از خود انفعال نشان داده است. این ویدئو از سوی رهبران الازهر، عالی‌ترین نهاد اسلامی در مصر، “وحشیانه” توصیف شده است. دولت مصر به یاد قربانیان یک هفته عزای عمومی اعلام کرده است.

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

سمیرا سیاح

عکس های سمیرا سیاح بازیگر سابق ایران

عکس های سمیرا سیاح بازیگری که تا چند وقت پیش در ایران بود را در خارج از کشور ببینید، عکس سمیرا سیاح بدون حجاب کنار جیم کری جالب است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *