قیمت واقعی 10 بازیکن گران قیمت لیگ برتر

بدعت تازه فوتبال ایران برای اعلام رسمی دستمزد بازیکنان باشگاه های مختلف، تزها و آنتی تزهای خاص خود را به همراه داشته است.

 

واضح است که همه این مبالغ واقعی نیستند اما سوال اینجاست که آیا سازوکار لازم برای اعلام شدن مبلغ واقعی همه قراردادها وجود دارد و آیا آن هایی که به انتشار دروغین مبلغ چند قرارداد معترض اند همین حالا در صف معترضان به قرارداد واقعی دایی نیستند؟ هر چه که هست، فوتبال ایران بازیکنان گرانقیمتی دارد که شاید بر خلاف بسیاری از نقاط دنیا نمی توانند برای باشگاه های شان درآمدزایی کنند. تا پیش از حصوصی شدن باشگاه ها- در عمل و نه در حرف- نمی شود به این نوع از درآمدزایی دست پیدا کرد. لیست 10 بازیکن گران لیگ حالا پیش روی شماست.

آقای 2 میلیاردی
پیش بینی می شد پس از پایان رقابت های جام جهانی این بازیکن راه فوتبال قطر را در پیش بگیرد. آندو از مدت ها پیش از پیشنهادهای خوب باشگاه های حاضر در لیگ فوتبال این کشور برای خود خبر داده بود اما در نهایت با مدیران باشگاه استقلال به توافق رسید تا برای یک فصل دیگر در این تیم بماند. او فصل گذشته نزدیک به دو و نیم میلیارد تومان از آبی ها گرفته بود و امسال در شرایطی که از پیشنهاد 3 میلیاردی تراکتور برای جذب وی خبر می دادند، با دریافت دو میلیارد آبی پوش باقی ماند تا گران ترین فوتبالیست حال حاضر ایران باشد.

گرانترین خارجی
در لیست منتشرشده از سوی باشگاه فولاد مبلغ او را 300 هزار دلار اعلام کرده اند اما در اولین روزهای حضور او در باشگاه سپاهان از رقم 600 هزار دلاری برای جذب این بازیکن خبر داده می شد. گلزن برزیلی فصل گذشته فولاد با این 600 هزار دلار گرانترین خارجی این فصل و دومین بازیگن گرانقیمت فوتبال ایران محسوب می شود.

هم بازی های سابق، هم قیمت های فعلی
همانند فصل گذشته، مهدی رحمتی همچنان گران ترین گلر فوتبال ایران به شمار می رود. او امسال با ترک استقلال پیراهن باشگاه پیکان را بر تن کرده و برای این انتقال، یک و نیم میلیارد تومان از باشگاه تازه اش دریافت نموده است. ارزش قرارداد سید به اندازه ارزش قرارداد تازه خسرو حیدری با باشگاه استقلال است. این مدافع راست سرانجام در میانه راه نقل و انتقالات راضی به تمدید قراردادش با دریافت یک و نیم میلیارد تومان شد. خسرو البته بندی را نیز در قراردادش گنجانده که بر اساس آن می تواند در نیم فصل بدون نیاز به دریافت رضایت نامه به فوتبال آلمان برود.

احمد، امیرحسین و یک میلیارد و 400

در چند روز گذشته به صورت مداوم از احمد آل نعمه به عنوان گران ترین مهره حاضر در رقابت های لیگ برتر نام برده شد اما انتشار فهرست رسمی باشگاه پیکان این لقب را روی کاغذ نیز از آل نعمه گرفت. تا همین چند ماه قبل هرگز کسی تصور نمی کرد این بازیکن در این شرایط سنی در میان 5 مهره گران لیگ قرار بگیرد اما حضور او در لیست تیم ملی و سخاوت ویژه تراکتوری ها در پرداخت یک میلیارد و 400 میلیون به این مدافع، این اتفاق را ممکن کرد. همانند احمد، امیرحسین صادقی نیز یک میلیارد و 400 میلیون از باشگاهش دریافت کرد. مبلغی که برای صادقی منطقی تر از احمد به نظر می رسد.

هاشم بیک زاده

در آستانه جام جهانی مصدوم شد و به سبب درخشش مهرداد پولادی، شانس بازی در این تورنمنت را از دست داد اما در بازگشت به ایران قیمت خود را افزایش داد و مبلغ یک میلیارد و هفتصد میلیون را از باشگاه ذوب آهن درخواست کرد. ذوبی ها با درخواست او موافقت نکردند تا هاشم بیک زاده در جمع آبی ها ماندگار شود. این مدافع چپ برای امضای قرارداد جدید بر سر مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون با آبی ها توافق کرد.

دست و دلبازی در اصفهان

دو مهره گرانقیمت بعدی این لیست در باشگاه های اصفهانی توپ می زنند. سپاهان برای جذب محمدرضا خلعتبری مبلغ 1 میلیارد و 200 میلیون تومان پرداخت کرده است. ذوب آهنی ها نیز برای نگه داشتن بهترین بازیکن شان در تیم دست به جیب شده اند و این مبلغ را برای قاسم حدادی فر کنار گذاشته اند.

یک لوسیانوی دیگر!

آخرین خرید خارجی تیم فوتبال تراکتورسازی برای لیگ چهاردهم، دهمین بازیکن گرانقیمت لیگ محسوب می شود. لوسیانو مدتی پیش از باشگاه استقلال نیز پیشنهاد داشت اما پاسخ روشنی به این پیشنهاد نداد تا از برنانه های قلعه نویی خارج شود. مهاجم سابق تیم فوتبال مس کرمان روز گذشته زیر قراردادی با مبلغ نزدیک به یک میلیارد و 200 میلیون را با باشگاه تراکتور به امضا رساند.

این را هم بخوان :  رقم قرارداد های تیم استقلال

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

کنسرت نوروز

کنسرت های نوروز 1403 در کشورهای اطراف ایران

نوروز، آغاز سال نو شمسی، در کشورهای مختلف منطقه با شور و شادی گرامی داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *