مزایای خواب خوب شبانه

7 مزیت یک خواب خوب شبانه

خواب چیزی است که عده زیادی از مردم مشتاق حتی چند ساعت از آن هستند. خواب یکی از بخش های ضروری برای داشتن سبک زندگی سالم است. برخی از افراد، تا سر خود را روی بالش می گذارند خوابشان می برد ولی عده دیگر باید چند ساعت قبل خواب مرتب از این طرف به آن طرف شوند تا خوابشان برود.عده ای حتی برای داشتن خواب خوب قرص مصرف می کنند تا به آنها کمک کند خوب بخوابند. شما برای خوب خوابیدن باید خود را کاملا خسته کنید و ذهن خود را از تمام دل مشغولی ها و نگرانی ها پاک کنید.وقتی ذهن شما مشغول پردازش وقایع روز است و یا اینکه صبح چه کاری باید انجام دهید ، هرگز نمی توانید یک خواب آرام داشته باشید. مدیتیشن، ریلکس و یا یک حمام گرم می تواند به خوب خوابیدن کمک کند. در زیر گلچینی از مزیت های یک خواب خوب در طول شب را ملاحظه می کنید:

 1. استراحت خوبی کرده اید

 به گزارش پرشین وی وقتی در طول شب خوب می خوابید، هر روز صبح با نشاط و سرزنده از خواب برمی خیزید. استراحت خوب در شب به راستی برای شروع یک صبح دیگر بسیار مهم است. خواب دمدمی تنها باعث خستگی می شود و روز بعد بسیار کج خلق و آزرده خاطر خواهید بود.

 2. بدن زمانی برای درمان خواهد داشت

 بدن به زمانی نیاز دارد تا خود را دوباره بازیابی کند. بدن در طول کار روز تحت فشار بوده است. حتما لازم نیست تا جراحت بردارید تا بدن نیاز به درمان داشته باشد. عضلات به آرامش نیاز دارند و در طول یک خواب خوب شبانه بافت ها درمان می شوند.

این را هم بخوان :  خوراکی های مفید برای سلامت رابطه جنسی

 3. جوانسازی پوست

 

 تنها وقتی در طول شب خوب خوابیده باشید، پوست می تواند دوباره بازسازی شود. پوست قدیمی کنده شده و سلول های پوست جدید هر روز دوباره ساخته می شوند و این حقیقت با یک خواب خوب شبانه موثر تر می شود.

 4. مغز بهتر کار می کند

تنها بدن نیست که در طول شب خوب استراحت می کند، بلکه مغز نیز آرامش می یابد. ممکن است بارها متوجه شده باشید که برای بسیاری از مسائل بعد از یک خواب خوب راه حلی پیدا می کنید و یا می توانید جواب سوالی را بدهید ویا احساس بهتری دارید.

 5. خوب به نظر می رسید

 هشت ساعت خواب کامل و بدون ناراحتی، به خوب به نظر رسیدن کمک می کند. وقتی خوب خوابیده باشید سیاهی و پف زیر چشم ایجاد نمی شود. پوست نیز شفاف و بدون جوش و التهاب خواهد بود.

 6. وزن تان را کنترل می کنید

 خواب خوب شبانه  حتی می تواند به کنترل وزن کمک کند. هنگامی که خوب می خوابید بدن متعادل می شود و از کم خوری و پرخوری جلوگیری کرده و به شما اجازه کنترل وزن را می دهد. خواب به عمل هضم غذا نیز کمک می کند.

 7. ارتقاء سیستم ایمنی بدن

 اگر هر شب خوب بخوابید ، سیستم ایمنی بدن شما ارتقاء یافته و کمتر احتمال سرماخوردگی، تب و بیماری در شما وجود دارد. با خواب خوب شب هم از نظر فیزیکی و هم روحی بسیار قوی تر خواهید بود.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

رابطه مقعدی

آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟

اینجا به سوالی پرتکرار یعنی آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟ پاسخ دادیم. واقعیت این است که رابطه مقعدی باعث بارداری نمیشود اما نکات مهمی در این باره هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *