مضر بودن پارافین و مواد شیمایی روی میوه‌ ها

وزارت بهداشت مضر بودن پارافین و مواد شیمایی روی میوه‌ها را تایید کرد

وزیر بهداشت  با تایید اضافه کردن مواد شیمیایی و به ویژه پارافین به میوه‌ها در ایران از مردم خواست تا سیب را با پوست نخورند.

حسن قاضی‌زاده هاشمی روز جمعه (۱۴ آذر-۵ دسامبر) در گفتگویی با “باشگاه خبرنگاران”، با تاکید بر این‌که «مصرف مواد شیمیایی بر روی میوه‌ها مشکل جدیدی نیست» و «سال‌هاست که از مواد شیمیایی بر روی میوه‌ها استفاده می‌کنند» گفت: «معمولا کمتر محصولی یافت می‌شود که از سم و کود در آن استفاده نشده باشد.»

 

وی هم‌چنین، پارافین را از جمله محصولاتی دانست که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و «قرار است این محصول مانند سایر داروها شناسنامه‌دار شود».

آقای هاشمی با بیان این‌که «میزان نیترات خیار و سیب نسبت به سایر میوه‌ها بیشتر است و مردم نباید از مصرف سیب غافل شوند» از آن‌ها خواست تا «میوه‌هایی مثل سیب را با پوست مصرف نکنند».

این را هم بخوان :  طرز تهیه کیک بستنی شکلاتی

علی‌اکبر سیاری، ‌معاون “وزارت بهداشت” نیز در گفتگویی با همین خبرگزاری گفت «کشاورزان جزو زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند اما برای این‌که سیب و نارنگی زیباتر دیده شود، روغن پارافین را داخل گونی‌ سیب‌ها می‌ریزند.»

وی با تایید مضر بودن این روغن برای بدن اضافه کرد: «پارافین خود بسیار مضر است،‌ چه برسد به گریس و وازلین که جزو خطرناک‌ترین روغن‌‌ها محسوب می‌شوند.»

آقای سیاری با بیان این‌که «افراد باید در طی روز ۵ واحد میوه و سبزی مصرف کنند» به مردم توصیه کرد تا سیب‌ها و سبزیجات را “با دقت” بشویند.

درباره علیرضا (مدیر سایت)

علیرضا هستم، مدیر سایت شادابتور. علاقه مند به اینترنت و اهل مطالعه و البته کمی هم شوخ طبع ! موضوعات سلامتی و کمی طنز از زمینه های مورد علاقه من هست !

این را هم بخوان

رابطه مقعدی

آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟

اینجا به سوالی پرتکرار یعنی آیا رابطه مقعدی باعث بارداری می‌شود؟ پاسخ دادیم. واقعیت این است که رابطه مقعدی باعث بارداری نمیشود اما نکات مهمی در این باره هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *