مطالب و عکس هایی درمورد پنگوئن ها

یکی از حیواناتی که خیلی کم پیش میاد کسی دوستش نداشته باشه، پنگوئن هست. پرنده ای که توی ذهن خیلی از ماها موجود کوچک با رنگ های سیاه و سفیده. ولی در واقع پنگوئن ها می تونن در رنگ ها و اندازه های مختلفی باشن. این هفته سری می زنیم به زندگی این موجودات دوست داشتنی.

طبق تحقیقاتی که انجام شده، ۱۹ گونه پنگوئن در دنیا وجود داره که همه در قطب جنوب زندگی می کنن. پنگوئن ها رنگ های مختلفی دارن. بعضی با شاخک های کوتاه روی سرشون و چشم های قرمز و نوک نارنجی و بعضی با بال های آبی.

کوچک ترین گونه پنگوئن ها به پنگوئن کوچک  معروفه که نهایتا ۳۰ سانتیمتر قد می کشه و ۱٫۵ کیلو وزن داره. بزرگترین پنگوئن هم پنگوئن امپراطوری هست که تا ۱٫۲ متر می تونه قد داشته باشه و وزنش هم بین ۲۷ تا ۴۰ کیلوگرمه.

 

این پرنده ها فقط گوشت می خورن، رژیم غذایی پنگوئن ها از ماهی هاش کوچک و جانداری شبیه به شاه میگو هست که کریل نام داره..

این را هم بخوان :  دامپزشک های ایرانی

گونه ای از این پرنده ها که پنگوئن های Adélie نام دارن (۲٫۳۷۰٫۰۰۰ جفت در قطب جنوب) می تونن سالانه ۱٫۵ میلیارد کیلوگرم  کریل و ۱۱۵میلیون کیلوگرم ماهی و ۳٫۵ میلیون کیلوگرم ماهی مرکب رو شکار کنند.

پنگوئن ها متناسب با گونه ای که دارن، بین ۳ تا ۸ سالگی به بلوغ می رسن و منتظر فصل جفت گیری می شن. در فصل جفت گیری، پنگوئن ها دسته هایی رو تشکیل می دن که کولونی نام دارند. این پرنده ها به راحتی جفت خودشون رو پیدا می کنن و در بسیاری از گونه ها، تا اخر عمر به جفتشون وابسته می شن و در کنار هم زندگی می کنن.

اگر تا به حال  تصاویری از بچه پنگوئن ها دیده باشید، حتما متوجه این شدید که وابستگی و توجه پنگوئن ها به بچه هاشون خیلی زیبا و عجیبه.

درباره مرجان

مرجان هستم، نویسنده شادابتور. علاقه مندان به طراحی سایت و اینترنت و خصوصاً وبگردی. نظراتتون را در مورد نوشته های من ارسال کنید.

این را هم بخوان

عکس‌های جذاب از زنان در محل کار (اداره و آفیس)

عکس‌های جذاب از زنان در محل کار (اداره و آفیس)

مُدرشد قد در سن های متفاوتو فَشِن تنها مربوط به مهمانی و مراسم نیست. امروزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *